-0 C
Pécs
szombat, november 23, 2024
KezdőlapAbszolut FérfiEgyre népszerűbbek a dízeles kocsik

Egyre népszerűbbek a dízeles kocsik

A beszerzési tervekben ugyan a benzines autók dominálnak 71 százalékkal, de pozitív irányba változott a dízelautókkal kapcsolatos vásárlási hajlandóság, a beszerzést tervező háztartások közel 24 százaléka vásárolna ilyen hajtású járművet – derült ki a GKI Gazdaságkutató Zrt. legfrissebb, az MTI-nek szerdán eljuttatott felméréséből.

A GKI Zrt. a reprezentatív felmérését a dízelautókkal kapcsolatos attitűdökről, illetve a jövőbeli vásárlási tervekről az egyik nagy magyar importőr kérésére tavaly ősszel végezte. A lakossági felmérés során ezer háztartást kérdeztek meg országosan reprezentatív mintavétellel, míg a vállalatok esetében 1052 vállalatvezető válaszolt kérdéseikre.

Udvardi Attila, a GKI kutatásvezetője a közleményben kiemeli: nagyobb a bizalom a dízelautók tulajdonosai körében, akiknek 87 százaléka nem tervez cserét a dízelekkel kapcsolatos polémia ellenére sem.

A lakossági felmérés adatai alapján a háztartások 9 százaléka tervezi a következő 3 évben gépkocsi vásárlását, vagyis országszerte 373 ezer családnál téma jelenleg az autóvétel. Amennyiben a tervek valósággá válnak, évente 125 ezer adásvételre lehet számítani a piacon, aminek döntő többsége, 77 százaléka várhatóan használt gépjárműre vonatkozik majd, míg új autóhoz a vásárlást tervezők közel negyede, 23 százaléka jut majd.

A kutatásból kiderült az is, hogy az autóvásárlást tervezők 5 százaléka gondolkodik hibrid és elektromos autóban, jobbára használt autó beszerzése útján.

A 350 ezer forintnál nagyobb havi nettó háztartási jövedelemmel rendelkezők körében a legmagasabb a beszerzést tervezők aránya, de a dízeles gépjármű-tulajdonosok körében is az átlagnál többen jelezték a vételi szándékot.

A felmérés szerint elsősorban a vidéki városban lakók szeretnének autót vásárolni, 29 százalékuk újat, és leginkább a 30-39 év közöttiek. Az önálló vagy alkalmazott értelmiségiek vannak magasabb arányban a leendő autóvásárlók között.

Ezzel szemben más a helyzet a vállalati beszerzéseknél, azon belül a tehergépjármű-vásárlásoknál. Míg a lakosság többsége a benzinüzemű járműveket részesíti előnyben, addig a vállalati szektor esetében jelentős a dízel dominanciája. A legtöbb építőipari vállalat el sem tudja a jövőt képzelni ezen hajtású járművek használata nélkül. Szintén népszerű a dízel a nagy flottakezelők körében, többnyire a 150-250 fős vállalkozásoknál. Ugyanakkor a szektor szereplői – főként a 150 dolgozó alatti cégek – a hibrid és az elektromos technológiák irányában is nyitottak – közölték.

Hirdetés
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő