A Pécs2010 Európa Kulturális Fővárosa program kommunikáció és marketing 2010 első negyedéves tevékenységéről számolt be a Pécs2010 Menedzsmentközpont Kft., amely érintette mind a helyi, az országos, mind a nemzetközi promóciót is. A számok alapján felpörgött az EKF népszerűsítése.
A menedzsmentközpont beszámolója szerint a megnyitót több mint tízezren látták, ezer protokollvendég vett részt az ünnepségen. A televíziós élő közvetítést – a felmérések alapján – közel kétmillióan követték nyomon.
A hamarosan közgyűlés elé kerülő tájékoztató szerint a 2010-es év elején lezajlott „Irány Pécs!” kampány után még két országos kampányt terveznek.
A negyedévről szóló dokumentáció szerint a felvezető évek munkája
januárra érett be, s vett új lendületet, hiszen a megnyitót megelőző sajtótájékoztatón több mint 300 orgánum volt jelen.
Az EKF-programról szóló 2010-es projektkönyvet 35 ezer példányban készítették el, magyar és angol nyelven.
A lakossági tájékoztató kiadvány első számát februárban jelentették meg százezer példányban, amelyet minden pécsi postaládába eljuttattak.
Ez még háromszor megjelenik idén, s a Van programod! szóróanyagból az első negyedévben 26 ezer magyar, 10 ezer angol, ötezer német és kétezer horvát készült el, ahogyan a műsorfüzetet is közzétették.Az Oktatási és Kulturális Minisztérium 2009 decemberében adott ki egy Pécsről szóló ingyenes kiadványt 15 ezer példányban, a Magyar Turizmus Zrt. külképviseleteinek segítségével Belgrádban, Moszkvában, Németországban is volt EKF-es hírverés.
A helyi TÉDÉEM szervezettel együttműködve 50 ezer információs térképet adtak ki, köszöntő táblákat, molinókat helyeztek el, de buszok oldalán is olvasható a járműreklám.A társaság több országos és helyi, valamint külföldi médiában is hirdetett, jelentetett meg PR-anyagokat. A pecs2010.hu honlap is megújult, amely folyamatosan frissül.
A honlapot az első negyedévben 72 ezer alkalommal tekintették meg, a menedzsmentközpont az első három hónapban közel kétszáz helyi és regionális rendezvényen népszerűsítette az EKF-programot, s több mint 60 ezer embert „értek” el.
A társaság összegzése szerint a marketingmunkának köszönhetően kevesebb lett a találgatás, s a rosszízű hangulatkeltő cikk. Mindeközben sikerült visszabillenteni az EKF kommunikációját, ami immár nemcsak a beruházásokról szólt, hanem elsősorban a programokról.