-0 C
Pécs
péntek, november 22, 2024
KezdőlapPécs AktuálElégedettebbek a pécsiek

Elégedettebbek a pécsiek

Négy évvel ezelőtt határozta el a pécsi önkormányzat, hogy felméri, mennyire elégedettek a pécsiek a szolgáltató cégek működésével. Az elmúlt évek némi javulást mutatnak. 

Páva Zsolt, Pécs polgármestere szerdai sajtótájékoztatón közölte, a cél az volt, hogy ne csak a szubjektív beszámolók alapján lehessen megítélni a vállalatok munkáját, hanem objektív adatokból tudjanak következtetéseket levonni. A közvéleménykutatással képet kaphatnak arról, hogy mik az erősségeik és gyengeségeik a városi szolgáltatóknak.

Az idei felmérést áprilisban végezte el a Szocio-Gráf Intézet. Ezer embert kértek meg arra, hogy értékeljék a vállalatok tevékenységét.

Páva Zsolt szerint az idei kép talán azért lehet csalóka, mert a rezsicsökkentésnek köszönhetően egyfajta pozitív attitűd is megjelent a válaszadásnál, ugyanakkor az elmúlt évek tendenciája is azt mutatja, hogy egyre elégedettebbek a pécsiek a cégekkel. Kiemelte, az eredményeket eljuttatják a vállalatvezetőknek, ahol kevésbé jók a mutatók, ott azt kérik, intézkedési tervet, koncepciót dolgozzanak ki, miként tudnának javítani a munkájukon.

[box title=”Születésnaposok előnyben”]Csanaky András, a Szocio-Gráf Intézet igazgatója a kutatás módszertanáról elmondta, egy Pécs méretű város esetében az ezer fős minta már jónak számít, 3,1 százalékos hibahatárt jelent. Mint mondta, mind a 19 választókörzetben jártak, „sétálós módszerrel” végezték el a felmérést, meghatározott rendszer alapján a véletlenszerűség elvét szem előtt tartva kérdezték ki a lakosokat. Így például a panelházas övezetben minden második lépcsőház harmadik emeletén kérdezték meg az ott lakók közül azt, akinek legutóbb volt a születésnapja.[/box]

A Tettye Forrásház vízszolgáltatásával a pécsiek 2 százaléka volt csupán teljesen elégedetlen, 39,8 százalékuknak viszont teljesen megfelelt a szolgáltatás. Az ötös skálán négyest adott erre a területre a megkérdezettek 38,5 százaléka is.

A szennyvízszolgáltatásnál még jobb kép alakult ki, hiszen az emberek 61,5 százaléka adott 5-öst a Tettye Forrásháznak, 32 százaléka pedig 4-est. Ez összességében több mint 90 százalékos arány.

A Biokom hulladékszállítása is kiválóra vizsgázott, mivel a felmérésben résztvevők 59,9 százaléka értékelte jelesre a céget. A járda- és az útkarbantartás területén azonban még van mit javulni, mivel itt csak az emberek 2,8 százaléka adott 5-öst a vállalatnak. Ugyan a 31,8 százalék még így is 4-essel honorálta a vállalat tevékenységét, a válaszadók 20,6 százaléka viszont teljesen elégedetlen volt. A közterület-fenntartásra 5-öst az emberek 21,2 százaléka, míg 4-est 61,1 százalékuk adott.

A Pétáv Kft. távhőszolgáltatását a többség szintén jóra, kiválóra értékelte: 50,1 %-uk 5-öst, 37,7 % 4-est adott. A Tüke Busz Zrt. járatsűrűségével pedig 31,8 százalék volt teljes mértékben elégedett.

 

Hirdetés
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő