Nem jogerősen felfüggesztett fogházbüntetéssel sújtotta első fokon a Pécsi Városi Bíróság csütörtökön egy munkagép és az építés vezetőjét, akiket az M6/M60-as autópálya építésekor 2008 nyarán történt halálos baleset előidézésében találtak vétkesnek.
Az elsőrendű vádlottat, egy kanalas munkagép vezetőjét egy év fogházbüntetésre ítélték két év próbaidőre felfüggesztve, a másodrendű vádlottat, az építésvezetőt hat hónap, egy évre felfüggesztett fogházbüntetéssel sújtották.
A bíróság foglalkozás körében elkövetett, halált okozó gondatlan veszélyeztetés vétségében találta bűnösnek a két férfit. A büntetett előélethez fűződő hátrányok alól mindkettőjüket mentesítették.
A Palotai Gabriella bíró által hozott ítélet nem jogerős. Az ügyész, az elsőrendű vádlott és védője három nap gondolkodási időt kért, a másodrendű vádlott és védője helyben felmentésért fellebbezett.
A tényállás szerint 2008. július 22-én az elsőrendű vádlott egy kanalas kotrógéppel tolatott a Himesháza és Székelyszabar közötti útépítésen. Nem vette észre a mögötte dolgozó munkást, hátramenetben elgázolta, és áthajtott rajta. A sértett egy útjelző táblát akart felállítani, amikor baleset érte.
A csütörtöki tárgyalásra beidézett tanú, az építkezésen dolgozó egyik munkás arról számolt be, hogy nem részesültek balesetvédelmi oktatásban a tragikus esemény előtt, csak utána.
A kirendelt igazságügyi műszaki szakértő megállapította, hogy a munkagép megfelelően volt felszerelve, és biztonsági berendezései is működtek. Egyetlen tükörlap hiányzott róla, de ennek nem volt hatása a balesetre, a sértett a visszapillantó holtterében tartózkodott. A szakértő szerint a munkagép mögött álló embert a rakodógépre szerelt kamerával lehetett volna észrevenni – ami nem megszokott eljárás -, vagy figyelmeztetni kellett volna a tolatásra.
Az egyik felkért munkavédelmi szakértő a legfőbb szabályszegésnek azt tartotta, hogy két munkacsoport tevékenysége fedte egymást. Kollégája, bár nem tartotta perdöntőnek, elmondta, a kockázatot növelte, hogy a gépből nehéz kilátni.