Jövőre teljesen megfiatalodik a taxisflotta: tíz évnél idősebb kocsikkal nem lehet már utast szállítani. A legtöbb sofőrnek sikerült lecserélnie az autót, páran viszont még mindig veszélyben vannak. Körbekérdeztük a nagy pécsi társaságokat, hogyan fog változni az autóállomány a városban.
Sok taxisnak főtt a feje pár éve, mikor kiderült, 2018-tól már csak tíz évnél fiatalabb kocsikkal furikázhatnak a városban. Rengeteg olyan impozáns autó van kiváló állapotban, amiről egyetlen utas sem mondaná meg, hogy már nem éppen mai gyártmány. Mégis, kötelező a csere. Elérkezett az idő, már csak egy hónapjuk maradt a sofőröknek. A pécsi taxitársaságok elmondása szerint a városban a legtöbben leváltották a kocsikat, nem érint sokakat a veszély.
Glávits István, az Euro 900 taxi ügyvezető-helyettese elmondta, most körülbelül 44-45 sofőrrel működnek, a számuk picit ingadozik. Már csak egy-két olyan autó van, amit nem váltottak le, a túlnyomó többség elintézte a cserét.
– A legtöbben – a sofőrök nyolcvan százaléka – idén váltottak autót. Érthető, hiszen minél később cserélik le az idősebb kocsikat, az újat annál tovább tudják használni – mondta.
Kovács József, a Volán Taxi ügyvezetője is hasonló adatokról számolt be.
– Mi százötven sofőrrel működünk, ennyire van jelen pillanatban engedély. Ha az új rendszabály miatt ki is esnének, biztosan lenne utánpótlás – nyilatkozta. – Aki eldöntötte, hogy befejezi a taxizást, már nem is cserélt autót, aki pedig folytatni akarja, túlesett a vásárláson.
Kovács József szerint ahogy országosan is, itt Pécsen is a taxisok mintegy felét érintette a rendelet, nekik okozott fejfájást a csere, szinte mindenkinek hitelből kellett finanszírozni a fiatalabb – vagy teljesen új – járgányt.
– A kollégák zöme nálunk is idén váltott kocsit, megvárták 2017-et – tette hozzá.