Ugyan a földmunkák még tartanak és a szükséges bevágásokat végzik jelenleg is Pécs déli határában, a nyár végétől, ősztől már jöhet a pályaszakasz alapozása az M60-as autópálya meghosszabbításánál. Megkérdeztük, hányadán állnak, s a nagyobb felhőszakadások megakasztották-e a munkákat.
Bár nem volt egy sétagalopp, az év elején végre elkezdték építeni azt a pécsi elkerülőutat, aminek megépítésére még a miniszterelnök vállalt ígéretet 2010-es beiktatását követően nem sokkal. A munka az M60-os autópálya Barcs felé való továbbvezetésének első állomása. A sztráda mai végpontját köti össze közel két kilométer hosszan a Kökény felé vezető úttal. Segítségével az autópályán Pest és Mohács irányából érkezők, s útjukat Szigetvár, Barcs, Pécs-nyugat felé folytatók kikerülhetik a belvárost és Kertvárost. Így tehermentesítik a Nagy Imre, a Maléter utat vagy éppen a Siklósi utat és a Nagy Lajos Király útját.
Az új szakaszon hónapok óta dolgoznak, s eddig az ütemterveknek megfelelően haladnak. – A vállalkozó földmunkát végez, a szükséges bevágások kiemelése zajlik jelenleg. A főpálya nyomvonalán megtörténtek a szükséges közműkiváltások – mondta lapunknak Loppert Dániel, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője.
A nyár második felében folytatódik a földmunka, megkezdik az alapozást, vízépítési létesítményeket hoznak létre, csatornát és záportározót építenek.
Loppert pontos dátumot nem mondott, de a munkának papíron év végére kell elkészülnie. A remények szerint azonban legkésőbb decemberben már használni lehet az új részt.
Mindezzel ugyanakkor nem köszönnek el hosszú időre a területről a munkagépek.
Tavaly ugyanis kormányhatározat született arról, hogy a ciklus végéig, azaz 2018-ig az M6-osnak és az M60-asnak is el kell érnie a horvát határt. Az előkészítés már elindult az év elején, jelenleg a nyomvonalat tervezik.
Fotók: PécsMa.hu, MTI