Csaknem félmilliárd forintból újul meg a pécsi Gandhi Gimnázium és Kollégium Komját Aladár utcai épületegyüttese. A négy épületből álló komplexumot uniós forrásból korszerűsítik. Az elavult nyílászárókat modernekre cserélik, új kazánt üzemelnek be, szigetelik a homlokzatot, és akadálymentesítik a szobákat, a vizesblokkokat, valamint a liftet. A munkálatok egy hete kezdődtek el.
A pécsi Gandhi Gimnázium különleges iskola, hiszen Európa első roma nemzetiségi, érettségit adó intézménye. Két évtizede működik, jelenleg is több mint 200-an tanulnak falai között. Azonban a Komját utcai épületegyüttes mára már sem energetikailag, sem a belső közművek tekintetében, sem a korszerű oktatási-nevelési funkcióknak nem tudott megfelelni. Körülményes használata és a költséges üzemeltetése miatt szükségessé vált a felújítás.
Erre teremtett módot az Új Széchenyi Terv Dél-dunántúli Operatív Programja. A munkálatok egy hete az állványozással kezdődtek meg.
Virág Bertalan, a Gandhi Gimnáziumot működtető nonprofit kft. ügyvezetője a keddi sajtótájékoztatón elmondta, az épület új egysége is több mint 20 éves, míg a régi tömb már fél évszázados. Az ablakok idejétmúltak, kiengedik a meleget, a fűtési rendszer pazarló, a falak szigetelése is elavult.
– A projekt fő részét a kollégiumi blokk átalakítása, felújítása jelenti. Az említett épületek egyebek mellett tető-, hő- és vízszigetelést kapnak, újra ki is festik mindet. A jelenlegi, elavult nyílászárókat modernekre cserélik, a villamoshálózatot is korszerűsítik, új kazánt üzemelnek be, a vizesblokkokat, szobákat, liftet akadálymentessé teszik – sorolta Virág Bertalan.
A könyvtárat átköltöztetik a másik épületszárnyba, annak helyén pedig gy hatalmas, 120 fős interaktív oktatótermet alakítanak ki. Az udvar sem marad érintetlen: felújítják a parkot, a parkolóban pedig mozgáskorlátozottak számára is elkülönítenek helyeket.
Oszoli Dénes önkormányzati képviselő záró gondolatként hozzátette, építészként azt vallja és tapasztalja, hogy az épített környezet minősége nagyban befolyásolja az ott élők közérzetét. Egy iskola esetében például a benne tanuló diákokét. A színvonalas, modern környezet tehát motiváló lehet a roma fiatalság számára – mondta a szakember.