2 C
Pécs
péntek, november 22, 2024
KezdőlapPRElő a vásárlók könyvével!

Elő a vásárlók könyvével!

Sokan járnak pórul az üzletekben a vásárolt termékekkel, lesznek csalás áldozatai mert figyelmetlenül vagy éppen hiszékenyen vágtak bele egy üzletbe. Bár ma már egyre több jog illetné meg a vásárlókat, mégsem élnek velük, hiszen nincsenek is tisztában ezekkel. A fogyasztóvédelmi egyesületek ez ellen küzdenek több-kevesebb sikerrel. 

Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) Baranya Megyei Szervezete nemrég önállósodott. Ugyan maradt az OFE szárnyai alatt, de jogkörét némileg kiterjesztve, és csavarva egyet a nevén, immár Baranya Megyei Fogyasztóvédelmi Egyesületként regnál. Elnökük, Farkas Tibor szerint ez mit sem változtat gyakorlatban a működésének mibenlétén és a szolgáltatás jellegén mit sem változott, ugyanolyan intenzitással és lelkesedéssel, segíteni akarással végzik munkájukat a fogyasztóvédelmi tanácsadók.

A Baranya megyei Fogyasztóvédelmi Egyesületnél öten dolgoznak, ők minden nap várják a panasszal érkezőket.

Farkas Tibor az egyesület elnöke már sokadik éve, van tehát tapasztalata a fogyasztói magatartásról, jogokról.

– A fogyasztóvédelem feladata az, hogy figyelemmel kísérje a fogyasztókat védő jogszabályokat, ennek megfelelően tanácsokkal lássa el a hozzá érkező panaszos fogyasztókat, adott esetben jogi lépéseket kezdeményezzen azok nevében – mondja.

vásárlók könyve
Ne féljünk használni, sok minden adhat okot rá

– Problémával régen sem jöttek kevesebben vagy többen, csupán a csalók célcsoportja változott, előtérbe kerültek az idősek. Ők még egy más társadalomban nőttek fel, ahol az őszinteség természetes és magától értetődő volt. Mára megváltozott a világ, így ez a korosztály az, akin a legtöbbet tudnak nyerészkedni a csalók, az idősek válnak a leggyakrabban áldozattá – vélekedik.

Farkas szerint a legnagyobb gond az, hogy az emberek nincsenek tisztában a jogaikkal. Ezen próbálnak változtatni. Ha az emberek tudnák, hogy kell élni a fogyasztókat védő jogokkal, hamar orvosolható lenne szinte minden eset. Rengeteg oldalról kapnak jogi támogatást a törvények szerint a forgalmazókkal szemben, mégsem sikerül alkalmazniuk ezeket.

Idő és fáradtság, no meg pénz kell a kiváltáshoz
Sokan a csalók kezei közé szaladnak egy-egy figyelmetlen aláírással

– Kevesen vannak tisztában azzal, hogy az üzleten kívül kötött szerződések esetén 8 napig bármilyen indoklás nélkül el lehet állni attól. Ez egy nagyon gyakran felmerülő probléma, már régen letelik a 8 nap, mire az ügyfél panaszaival felkeresné a fogyasztóvédelmet.

Rengetegszer megesik, hogy az ügyfél nem kap számlát a szolgáltatásról – így könnyen becsaphatják, hisz később bizonyítani sem tudja a történteket.

Farkas Tibor elmondta, a Baranya Megyei Fogyasztóvédelmi Egyesület folyamatosan szervez fórumokat, ahol szakemberek válaszolnak az érdeklődők kérdéseire az őket megillető jogokról.

A legközelebbi alkalom november 21-én 14 órakor lesz az egyesület székházában – Apáca utca 15. szám alatt.

Hirdetés
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő