Az tagadhatatlan, hogy a több mint 70.000 látogató számára fantasztikus élmény volt a Pécsett, június 28. és július 1. között zajló Zsolnay Fényfesztivál. A látogatók, a fényszakma és a sajtó is elsöprő sikerről számolt be, ugyanakkor az is kiemelendő, hogy a helyi gazdaság is sokat profitált a rendezvényből.
Vincze Balázs, a fesztivált szervező Zsolnay Örökségkezelő NKft. ügyvezetője vázolta: a Zsolnay Fényfesztiválon a világszínvonalú 4 napos programot mintegy 90 millió forintból rendezték meg a szervezők saját források és szponzorok segítségével. Különösen nagy szó ez azt tekintve, hogy a rendezvény ingyenes volt.
– A ZsÖK számára a családok a legfontosabbak, az a küldetésünk, hogy a kultúra minél szélesebb közönséghez jusson el, így ehhez hűen egyértelmű volt, hogy ingyenes fesztivált szervezünk. Ugyanakkor a piaci igényekhez is alkalmazkodnunk kell, ami sikerült, ugyanis bevételt is termeltünk: az extra látnivalók és az ajándéktárgyak értékesítése révén több millió forint folyt be – számolt be Vincze Balázs.
A szervezők ügyeltek rá, hogy helyben maradjon a pénz, így a fesztivál költségeit jelentő összeg harmada pécsi helyi vállalkozásokhoz került.
Az ügyvezető becslései alapján pedig komoly bevételeket hozhatott a fesztivál. Ha a 70.000 látogató a négy nap alatt fejenként csupán 2000 forintot költött, az is 140 milliót jelent, az összeg pedig teljes egészében a helyi vendéglátósoknál, szállásadóknál, gazdasági szereplőknél maradt. Ehhez hozzáadva a pécsi vállalkozóknak utalt közel 30 millió forintot, 170 milliónál tart a Pécsen maradt, a pécsieket erősítő összeg.
A Zsolnay Fényfesztivál Pécs elsőszámú fesztiváljává nőtte ki magát, így a turisztika és az imázs szempontjából rendkívüli értékkel bír a város számára, ezt jelzi a fesztivál kapcsán született több mint 300 sajtómegjelenés is. Ennélfogva a bevételekhez érdemes hozzászámolni a vendégéjszakák és a pécsi éttermek, szolgáltatók bevételeit is – aminek összege nem ismert.
(x)