A szemétszállítással, a víz- és a távhőszolgáltatásokkal a leginkább elégedettek a pécsiek, míg a város- és vásárüzemeltetés szerényebb pontszámokat ért el egy új felmérésben. Az önkormányzat vallatta reprezentatív felmérés keretében a városlakókat a véleményükről.
Páva Zsolt polgármester mutatta be azt az eredménysort, amely a városi szolgáltatásokról készült felmérés tanulságait tartalmazza. A városvezető emlékeztetett arra, hogy az önkormányzat minden évben rendel hasonlót az egyik pécsi közvélemény-kutató cégtől. A cél, tette hozzá, hogy a városi szolgáltatók pontosan lássák, milyen területeken van szükség előrelépésre.
Az idei eredmények összességében jobbak mint a tavalyiak, hiszen az ötpontos skálán 4-es feletti eredmények születtek, bizonyos területeken nem volt ritka az e feletti, de az ez alatti osztályzat sem. Ezzel együtt is, mondta Páva, lépniük kell a cégeknek, hogy minél több elégedett fogyasztójuk legyen.
Vízszolgáltatás: 4,3
A Tettye Forrásház Zrt. megítélése egy év alatt alig változott. A 4,3-as osztályzaton belül a pécsiek leginkább a szennyvízszolgáltatással és a tájékoztatással elégedettek. Minden szolgáltatásnál külön rubrika van az ár-árték arányról, ez a Tettyénél 3,44-ről 3,59-re változott.
Szemétszállítás: 4,45
A Biokom NKft. hulladékgazdálkodásban kifejezetten jól teljesített, főként a szelektív gyűjtőpontokban sikerült előrelépniük, ugyanakkor a zöldjárattal az idei felmérésben kevesebben elégedettek. A cég szolgáltatásainak ár-érték aránya a pécsiek szerint javult 3,62-ről 3,76-ra.
Városüzemeltetés: 3,57
Nem húzhatja magát ki ennyire a cég a városüzemeltetési eredményeket tekintve. A pécsiek alig több mint 2,5-ösre értékelték az utak, járdák karbantartására fordított energiát, s mindössze közepest adtak a hó- és síkosságmentesítés teljesítésére is. A zöldterületek fenntartásában erős négyest kapott a cég, míg a város tisztán tartása négyes alát érdemelt. A legtöbb területen rontott egyébként a Biokom a városüzemeltetés területén, de kártevők elleni védekezésben volt némi javulás a pécsiek szerint.
Távhő, melegvíz: 4,23
A Pétáv Kft. javított a legtöbb szegmensben, de valamiért az idei megkérdezéskor a pécsiek alig 4-est adtak a távhőszolgáltatás minőségére a tavalyi 4,2 helyett. A melegvíz, a cég, a kommunikáció megítélése javult. Ár-érték arányban a tavalyi 3,4 helyett 3,5-öt adtak a pécsiek a szolgáltatásokra.
Buszközlekedés: 4,12
A Tüke Busz 2014-hez képest mindegyik témakörben javított, az ügyintézés kapta a legtöbb pontot, 4,44-et, míg a járatsűrűség, a menetrend tartása kapcsán is négyesnél jobb eredményt ért el a cég, ahogy a buszok belső és külső tisztasága is négyest érdemelt. Az ár-érték arány a Tükénél viszont még mindig csak 3,54, bár tavaly csak 3,46-ot kapott.
Hullám, jégpálya: 4,17
A város sportszolgáltatásait a Hullámfürdő és a jégpálya tekintetében vizsgálták. A pécsiek 2015-ben rosszabb véleménnyel voltak a Hullámról, mint korábban: 3,8-at kapott a létesítmény. A jégpálya 4,3 körüli eredményével ugyanazt az eredményt hozta, mint tavaly.
Temető: 4,25
A temető állapotával és a dolgozókkal való elégedettség alig csökkent tavaly óta, de így is veszített pár századpontot a park. A szolgáltatások ár-érték arányát csak 3,29-re értékelték a pécsiek.
Piacok, vásárcsarnok, vásár: 3,8
A Pécs Holding üzemelteti a pécsi piacokat, a vásárteret és a csarnokot. A városlakók szerint jobban, mint tavaly. A piacok szolgáltatási tevékenysége gyenge négyest kapott, míg a vásárcsarnok 3,64-es eredményt ért el, a vásártér pedig 3,88-at kapott. Csak a vásárcsarnokkal kapcsolatos elégedettség csökkent 0,01 ponttal, a többi területen javulás volt.