Az elmúlt 10 év során a GVH 13 esetben folytatott versenyfelügyeleti eljárást különböző légitársaságokkal szemben, akik az általuk meghirdetett akcióik során jogsértő módon tájékoztatták a fogyasztókat a kedvezménnyel elérhető repülőjegyek áráról, annak igénybevételének feltételéről, korlátozottságáról és az azon felül kifizetendő járulékos költségekről.
Az egyes versenyfelügyeleti eljárások tapasztalatai alapján a GVH javasolja az utazni készülő fogyasztóknak, hogy a repülőjegy megrendelése előtt gondolják végig higgadtan a nagyon csábítónak tűnő tájékoztatásokat és a társaságok honlapján elérhető információkat, így különösen azt, hogy:
– egy útra vagy oda-vissza útra szól-e az ajánlat (ha csak egy útra érvényes, célszerű a társaság honlapján megnézni, hogy milyen áron érhető el a visszaútra érvényes jegy);
– a kedvezmény mely úti célokra és milyen időszakban és napokon használható fel;
– a feltüntetett ár fix, vagy a legalacsonyabb ár szerepel „-tól” jelzéssel;
– a repülő fedélzetére milyen típusú és méretű poggyászok vihetők fel ingyenesen;
– a különböző méretű csomagok feladásáért milyen összeget kell fizetnie;
– tartalmaz-e a hirdetés alatti apró betűs rész valamilyen különleges feltételt (például a feltüntetett jegyár nem tartalmazza a repülőtéri illetéket);
– milyen összegű foglalási/adminisztrációs költséget kell fizetnie;
– milyen távolságra van a reptér, ahol leszáll/felszáll a repülőgép a szállásától, milyen többletköltségeket okoz az oda történő eljutás;
– a repülőjegy módosítható-e;
– a különböző fizetési módok milyen többletköltséget jelentenek.
A felsoroltakon kívül minden esetben figyelmesen olvassa el a repülőtársaság általános szerződési feltételeit, mely részletesen tartalmazza a repülőjegy foglalására és annak módosítására, a poggyászokra, a beszállásra, biztosításokra és probléma esetén az ügyfélszolgálat elérhetőségére vonatkozó feltételeket.
Ingyenes fogyasztóvédelmi és versenyjogi tanácsadás Pécsen
A Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda (GVTI) csapata díjmentesen segít a pécsieknek fogyasztóvédelmi és versenyjogi problémáik megoldásában. A GVTI fogyasztóvédők célja az, hogy segítsék a tudatos döntéshozást, és a panaszok rendezését. Sikeresebb a panaszkezelés, ha a fogyasztók és vállalkozók tisztában vannak problémájuk jogszabályi hátterével. Ezeknek a jogoknak a megismerésében és panaszlevél megírásában segít teljesen díjmentesen – a Gazdasági Versenyhivatal megbízásából, vele együttműködésben dolgozó – a Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda.
Szakterületeik: megtévesztő reklámok, szavatosság és jótállás, üdülési jog, termékbemutatók, közüzemi szolgáltatások, internetes vásárlások, jelentős piaci erővel való visszaélés, utazási szerződések, légi utasok jogai, üzletfelek megtévesztése.
Elérhetőségek:
7621 Pécs, Rákóczi út 17. II. em. 213.
Tel: +36 30 748 9147
E-mail: [email protected]
Nyitvatartás:
Hétfő: 12.00–16.00
Kedd: 9.00–13.00
Szerda: 12.00–16.00
Csütörtök: 9.00–13.00
Péntek: Zárva
(x)