A Facebooknál dolgozó tudósok több mint 600 ezer felhasználó hírfolyamát manipulálták, mert arra voltak kíváncsiak, hogy ez miként hat az érzelmeikre, olvasható az Index.hu oldalon.
Vizsgálataikban módosították a bejegyzések megjelenítését szabályozó algoritmusokat, mégpedig úgy, hogy megváltozzon a pozitív és a negatív kifejezéseket tartalmazó bejegyzések aránya.
Ezután a Facebook egy hétig elemezte a manipulált felhasználók következő bejegyzéseit, hogy azokban megnőtt-e a pozitív vagy a negatív tartalom. Ezzel választ kaptak arra, hogy a közösségi hálózat milyen mértékben képes befolyásolni az emberek hangulatát. A pszichológusok örülhetnek, mert a Facebookon látottaknak kimutatható hatása van, és a felhasználók átadják egymásnak az érzelmeiket, írják a cikkben.
Adam Kramer, a PNAS tudományos lapban közzétett tanulmány vezető szerzője korábban azt nyilatkozta, azért csatlakozott a Facebookhoz, mert a közösségi portál adatbázisa a világ eddigi legnagyobb kutatási terepe.