Érthetőbbek a földgáz- és villamosenergia-szolgáltatók számlái, növekedett az elégedett ügyfelek száma – derült ki a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) legfrissebb felméréséből.
A MEKH tájékoztatása szerint a korábbi évekhez hasonlóan 2014 őszén is kérdőíves vizsgálatot indítottak a földgáz- és villamosenergia-felhasználók elégedettségének felmérésére, ennek egyik kiemelt területe a számlákkal kapcsolatos vélemények gyűjtése és elemzése volt.
A megkérdezett lakossági fogyasztók 88 százaléka jónak értékelte a villanyszámlák értelmezhetőségét, földgáz tekintetében 86 százalék minősítette jónak a számlákat, ami rendre 7, illetve és 9 százalékponttal magasabb, mint egy évvel korábban – olvasható a jelentésben.
A felmérés azt is vizsgálta, hogy azoknak, akik továbbra is nehezen értelmezik a számlát, mi okoz problémát. Kiderült, hogy a villamosenergia-számlák esetében ezeknek a fogyasztóknak a többsége nem igazodik ki a számlán, a fölgázszámlákon pedig nem értik az adatokat.