10 C
Pécs
szombat, november 2, 2024
KezdőlapPécs AktuálÉtelfutárok: nem fog gondot okozni a megnövekedett forgalom

Ételfutárok: nem fog gondot okozni a megnövekedett forgalom

Ha már lassan minden pécsi étterem becsuk vagy csak félig-meddig működik tovább, fontosnak tartottuk, hogy megtudjunk pár dolgot arról, hogy miként kezelik a megnövekedett vagy növekedő forgalmat azok a cégek, akiknek futárjai naponta sok-sok pécsinek viszik házhoz a koronavírus-járvány miatt elrendelt korlátozásoktól megbénult helyi vendéglátóhelyeknél rendelt ételeket.

Talán nem túlzás jelenleg azt állítani, hogy a koronavírus-járvány okozta korlátozások miatt Pécs majdhogynem összes vendéglátóhelye becsukta kapuit a vendégek előtt. Ezzel egy időben viszont a legtöbb népszerű étterem átállt a házhozszállítási megoldásra, ami jó hír azoknak, akik hosszú távon nehezen viselnék kedvenc helyeik hiányát. Ez egy jó megoldás lehet arra, hogy támogassuk a helyi gasztronómiát felvirágoztató és életben tartó vendéglátókat ebben az időszakban.

Az ételfutár-cégek felkészültek

A pécsi éttermek a házhozszállítást a két legnagyobb ételfutárcégen keresztül intézik, a Woltról és a NetPincérről van szó. Ahogy beütött a koronavírus-járvány, úgy kezdtek el terjedni a városban és az országban egyaránt azok a pletykák, melyek a fenti cégek toborzó kampányairól szóltak. A pletykák azok pletykák, de ebben éppen lehet valami, hiszen jogos a kérdés: ha sok pécsi étterem áll át egyszerre és hirtelen a házhozszállításra, nincs vajon szükség több biciklis és autós ételfutárra? Utánajártunk.

Megkerestük a Woltot, ők a pletykát elég gyorsan le is rendezték: „Nem kezdtünk toborzásba, a jelenleg meglévő futárkapacitásunk ki tudja szolgálni a rendeléseket” – írják. Egyébként 20-30 folyamatosan aktív futárja van Pécsett a cégnek, és mint közölték, ezek a futárok nincsenek leterhelve, ennélfogva késések sem várhatók a Wolt kiszállításaikor. Azt ugyanakkor hozzátették, hogy a várost elhagyó külföldi diákok okozta üresedést megérzik már most is, ugyanis korábban jelentős forgalmat generáltak.

Kérdésünkre elmondták, hogy futárjaik érintésmentesen adják át a kiszállított ételeket, ami szakértők szerint a koronavírus-járvány ideje alatt a legbiztonságosabb formája az ételrendelésnek, mivel a koronavírus – ahogyan a légúti betegséget okozó károkozók többsége – cseppfertőzéssel és közvetlen emberi érintkezéssel terjed, a személyes kapcsolat kizárásával tehát a lehető legkisebbre csökkenthető a fertőzésveszély az ételrendelések során is.

A NetPincérnél jelenleg több mint 20 futár dolgozik, ez a szám pedig a közeljövőben várhatóan növekedni fog. Mint azt lapunkkal közölték, a megnövekedett kereslet kiszolgálása érdekében a megszokottnál több erőforrást fordítanak a futártoborzásra és felvételükre (ráadásul dolgoznak azon, hogy a felvételi procedúra is személyes kontaktus nélkül, az interneten keresztül történjen). Március első két hetében egyébként országos szinten 135 új futárpartner szerződött a NetPincérrel, akiknek többsége rögtön el is kezdett dolgozni.

A rendelések a vírust megelőzően is folyamatosan növekedtek – írták válaszukban – így nehéz megállapítani, hogy az elmúlt pár hét növekedéséhez mennyiben járult hozzá a koronavírus. Az biztos, hogy a NetPincér adatai szerint honlapjukat március 15-én közel negyedannyival többen látogatták meg, mint a március 9-i hét első napjaiban. Úgy vélik, hogy ez a tendencia továbbra is növekedni fog.

március 19-ei sajtóközleményükben újabb információkat közöltek a témában. Mint írják, a vendéglátóhelyekre vonatkozó nyitvatartási korlátozások és a vendégek csökkenő száma miatt az elmúlt egy hét alatt közel 500 új étterem kereste fel csatlakozási szándékával a vállalatot. Az éttermek négyötöde budapesti, azonban a vidéki nagyvárosokból érkező megkeresések száma is napról napra nő.

Fontos tudni, hogy minden futárt részletesen tájékoztattak a szükséges higiéniai előírásokról, valamint kézfertőtlenítőt is biztosítottak számukra. A növekvő számban érkező, fent említett érintkezésmentes rendeléseknek köszönhetően az ő futárjaik sem minden esetben találkoznak a rendelőkkel. Létezik továbbá egy „Koronavírus Futár Támogatási Program” is náluk: ennek keretén belül pénzügyi támogatást nyújtanak azoknak a futároknak, akiknél a vírusfertőzést megállapítják, és azoknak is, akiket hivatalosan karanténba helyeztek.

Hirdetés
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő