Mitől lehet sikeres egy magyar cég a nemzetközi vásárokon? Merre induljanak a vállalkozások, ha külföldi kapcsolatrendszert szeretnének kiépíteni? Mindezekre a kérdésekre kaphatnak választ a „Fit to Fair” elnevezésű, sikeres vásári megjelenésre és szereplésre felkészítő tréningen a kamarai standpályázaton nyertes kiállítók.
Mint ismert, hat év szünet után, 2012-ben újra megtelt a Expo Center épülete. Tavaly az ipari vásárnak 146 kiállítója és 10.000 látogatója volt. A szervezők idei célkitűzése a vásárt nemzetközi, főleg horvát, szerb és ukrán kiállítók megjelenésével is színesíteni.
A hazai vállalkozásoknak azonban kevés olyan tapasztalatuk van, ami ahhoz kell, hogy sikeresen szerepeljenek egy hazai vagy nemzetközi vásáron. A kamarai standpályázaton nyertes cégek képviselői a gyakorlatban megvalósítható információkat kapnak a kedden indult tréningen.
A Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara felvállalta a júniusi Pécs Expo szakmai támogatását, ezért tréninget indított azoknak a cégeknek, amelyek megjelennek a rendezvényen. A szervezet ötven társaságnak ingyenesen vagy kedvezményesen biztosít majd standot.
– Hatvan pályázat érkezett be a kamarai támogatott standokra, így a Pécs Expón belül vásár a vásárban jelleggel jelenítjük meg ügyfeleinket. Ötven cégnek tudunk biztosítani megjelenési lehetőséget: az önkéntes tagjainknak ingyen, a regisztrált tagoknak egy bizonyos összegért – mondta Schmidt Enikő projektmenedzser.
A kedden indult képzés célja, hogy a nyertes cégek képviselői részletes információkat kapjanak a saját tevékenységük népszerűsítését célzó marketing-lehetőségekről, valamint a vásári megjelenés hatékonyabbá tételéről. Olyan szakemberektől hallhatják mindezt, akik 30-40 év kiállítói, szervezési tapasztalattal rendelkeznek.
A pályázat 50 nyertese az összesen 200 négyzetméternyi területen, egyenként négy négyzetméteres standon jelenhet meg a Pécs Expón június 6-9-e között.