A Blázek Bőrdíszmű 11 boltja működik országszerte, Pécsen pedig több évtizede van jelen a minőségi táskákat forgalmazó boltocska. A tulajdonos, Blázek Géza szerint a fizetőképes vendég természetesen a fővárosban több, mégis szereti Pécset, és a világért sem költözne ki a belvárosból. Decembertől az Irgalmasok utcájában levő tágasabb, új üzletükben várják a vendégeket.
– Mi a véleménye a pécsi belvárosról?
– Amióta az Árkád jelen van, a belvárosi kereskedői szokások teljesen átalakultak. Mivel központi hely a pécsi bevásárlóközpont, ezért próbáltunk mi is a tűzvonalba kerülni, így találtunk rá tavaly decemberben az Irgalmasok utcája 24. alatti üzlethelyiségre. Úgy látom egyébként, hogy az Irgalmasok utcája mentén az elmúlt években egy jelentős kereskedői tengely alakult ki, talán jelentősebb, mint ami a Király utcában – ez utóbbi inkább vendéglátóegységekben gazdag.
– Milyen áruval találkozhat önöknél a vendég?
– Alapvetően bőrből, illetve műbőrből készült női divattáskákat forgalmazunk, ezen kívül kulcstartókat, pénztárcákat, öveket, illetve utazáshoz való apróságokat is megtalál nálunk a vevő. Utazótáskáink, szatyrok és sporttáskák is a kínálat részét képezik.
– A táskapiac átalakult az elmúlt években, a fiatalok az olcsót, gyorsan elérhetőt keresik. Mi a véleménye ezekről a trendekről?
– A trendeket folyamatosan figyelemmel kísérjük, látható is, hogy manapság a táskadivatban nem elsődleges szempont, hogy bőrből készüljön, emellett rendkívül árérzékenyek is a vevők. Ezeknek tudatában megpróbálunk igazodni a divathoz, és folyamatosan nyitunk a műbőr és a sportosabb fazonú, textiltáskák felé is. Sok spanyol cég termékeit is forgalmazzuk, amelyek bohém, mintásabb, színesebb anyagból készülnek, így a fiatalabb korosztály igényeinek is megfelelnek.
– Mi egy belvárosi bolt sikerének titka?
– Meg vagyok róla győződve, hogy az igényesség nagyon fontos a pécsieknek, ezért például mi nagyon figyelünk a kirakat rendezettségére. Mivel az igényesség nem feltétlenül pénz kérdése, fontos az apró részletekre is figyelni. A kirakatot úgy kell rendezni, hogy a termék „adja el magát”, csalogassa be a vevőt.
– Pécsen két, Budapesten kilenc boltjuk van. Mi a lényeges különbség a két város között?
– Természetesen a fizetőképes kereslet Budapestre koncentrálódik, de mi nagyon szeretjük Pécset, hiszen az igényes vásárlók évtizedek óta itt is megtalálnak minket. Pécsiként hosszú távú célom maradni, és semmiképpen nem szeretném a boltok számát csökkenteni.
– Szoktak programokat szervezni, szezonális akciókat hirdetni?
– Abszolút! A magyar vevők megszokták az akciókat, ezért a talpon maradás egyik feltétele a rendszeres, illetve eseti akciók meghirdetése.