1 C
Pécs
hétfő, február 24, 2025
KezdőlapCsemegeEzért unják az egyetemi előadásokat

Ezért unják az egyetemi előadásokat

Egy amerikai tanulmány is bizonyítja, hogy a hagyományos egyetemi előadásokat miért unják annyian: egyszerűen nem hatékonyak, adta hírül az Index.hu.

Amerikai kutatók szerint nem passzív befogadással, hanem valamilyen aktív tanítással kell segíteni a hallgatókat, így sokkal többen tesznek a tárgy végén sikeres vizsgát.

Az egyetemi hallgatók másfélszer nagyobb valószínűséggel buknak el olyan órákon, amelyek egyszerű előadások, mint az aktív tanulással megtartottakon. „Az első nyugat-európai egyetemeket 1050-ben alapították, a tanítás pedig azóta ebben a domináns formában zajlik” – mondja Scott Freeman, a University of Washington biológusa. Sokan viszont próbálkoznak mással, főleg a STEM-tárgyaknál (reálos): csoportmunkával, kérdésekkel.

Az aktív tanulásnak nincs egyetlen definíciója, sokan, sokféle módszert alkalmaznak: kérdeznek a hallgatóktól, csoportokban dolgoztatnak, vagy egyszerűen csak megkérik az egyének vagy csoportokat, hogy érveljenek, jussanak konszenzusra valamilyen kérdésben, olvasható a cikkben.

Hirdetés
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő