Félidejéhez érkezett a PANNON Szakképzés Szervezési Társulásnak a szak- és felnőttképzés Baranya megyei struktúrájának átalakítását célzó projektje. A TÁMOP forrásaiból finanszírozott, 2010-ben elért fejlesztéseket csütörtökön a Pécsi Művészeti Gimnázium és Szakközépiskolában ismertették.
A rendezvényen többek között elhangzott a TÁMOP menedzsment éves beszámolója, bemutatták a projekt minőségbiztosítási rendszerét, a kulcskompetenciák mérés-értékelésének szisztémáját, valamint az elkövetkezendő időszak feladatairól is szót ejtettek.
A program célja egy olyan működtethető szakképzés kialakítása, amely figyel a gazdaság rezdüléseire, és olyan képzést valósít meg, amely a piacot el tudja látni – foglalta össze Hári József, a PANNON Szaszet munkaszervezet vezetője a Pécs TV munkatársának.
A projekt egyik legfontosabb eleme a két fő szakmacsoport (gépészet és faipar) köré épített tantárgyfejlesztés – fejtette ki a városi televíziónak dr. Filó Csilla projektvezető. Ez utóbbi – fűzte hozzá – azért kap speciális figyelmet, mert a szakképzési társulás intézményei közül négy is tanítja.
Céljaik közt szerepel a közös oktatási modulok kiépítése, amelyeket elektronikus tananyaggal támogatnának meg. Az órarend-készítési és tantárgyfelosztási gyakorlat összehangolása is feladatuk, ahogy az elektronikus naplók bevezetése is. Ez utóbbi fejlesztést őszre várja projektvezető.
A program végeztével az integráció biztosítja, hogy a szak- és felnőttképzés egyszerűbbé válik a jövőben. A PANNON Szaszet intézményeiben az átjárhatóság könnyíti majd meg az oktatásban résztvevők mindennapjait. Dr. Filó Csilla példaként hozta fel, hogy mindig akad olyan tanuló, aki egy adott szakmára iratkozik be, majd menet közben szeretne változtatni. A közös oktatási modulok bevezetése után a tanulók választhatnak, hogy a fejlesztésben együttműködő intézmények melyikében kívánnak gyakorlatot szerezni.