Miközben szombaton kora este a Historic-mezőny már a Széchenyi térre gördült be a céldobogó mellett fénylő sok tucatnyi serleg megérdemelt átvételére, az ORB-mezőny autói még a Mecseken száguldottak. Az ő nyitónapjuk leggyorsabbjaként a Herczig Norbert, Bacigal Igor duó várhatja az élről az 51. Aquaprofit Mecsek Rallye vasárnap reggeli folytatását.
A Historic-mezőny legnagyobb kárvallottja az első nyolc gyorsasági szakaszból négyet megnyerő, egyre magabiztosabban autózó Wirtmann Ferenc, Barna György duó lett. A Ford Escortot kormányzó pilótának épp utóbbi, a kormányösszekötő meghibásodása okozta a vesztét, hiszen a 9., alsómocsoládi gyorsaságin az irányíthatatlanná váló járművel egy árokban landoltak. Szerencsére nem sérült meg senki, ám az autó a további száguldásra immár alkalmatlan állapotban várta a sorát.
Ezek után szinte biztos volt, hogy a két porschés, a finn Silvasti, Halttune és az olasz De Zanche, De Luis kettős között fog eldőlni az első hely sorsa, amelyek folyamatosan elléptek az őket követő magyarok elől. Ugyan az abszolút versenyben a Varga Péter, Patkó Gábor duó BMW-je volt a két nap alatt a harmadik leggyorsabb autó, a céldobogón mégis a Mekler László, Mekler Edit párosnak gratuláltak a harmadik helyhez. Előbbi páros ugyanis az Eb-értékelésbe nem nevezett, miközben az autók a nemzetközi értékelés listája alapján gördültek be a Széchenyi térre. Az utolsó körre két gyorsasági szakasz teljesítése maradt a Historic mezőnyének. A Trefort-pusztai szakaszon a finn, míg a pécsváradi gyorson az olasz Porschét terelgető páros neve mellé jegyezték a legjobb időt. Előbbi az utolsó gyorson már csak a biztos célba érésre koncentrált, de így sem maradt nagyon le az ellenfeleitől, mindössze 3 tizedmásodperccel szorult a második helyre.
A finnek nagyon örültek a győzelemnek, hiszen végig jól működött az autó alattuk.
– Szuper élmény volt a Mecseken versenyezni, igazi kalandos pályákat hoztak össze a szervezők. Nagyon köszönjük a lehetőséget, hogy itt versenyezhettünk, örömmel térünk majd haza a leggyorsabbnak járó serleggel az autóban – mondták a finnek a célban.
Az olasz páros egy kisebb hiba miatt sok értékes másodpercet vesztett a nap során, ami behozhatatlannak bizonyult a végére.
– Szerettünk volna nyerni, de a második hellyel sem vagyunk elégedetlenek. A nyolcadik gyorson 10–11 másodpercet veszítettünk, amit már nem tudtunk lefaragni, gratulálunk mindenkinek, akinek sikerült végigmennie ezen a kihívásokkal teli pályán – foglalta össze mecseki élményeit az olasz pilóta.
Az összesen hat kupával távozó Mekler László, Mekler Edit páros is azt hangsúlyozta a céldobogón, mennyire kellett koncentrálni a technikás mecseki útvonalakon.
– Aki azt mondja, hogy nem volt kalandos az 51. Aquaprofit Mecsek Rallye, az hazudik. Nagyon örülünk, hogy ennyi serleget sikerült begyűjtenünk, köszönjük mindenkinek a szurkolást – büszkélkedett a magyar pilóta, aki feleségével a navigátori ülésben teljesítette az idei versenyt.
A Historic-mezőny Classic kategóriájának törölték az utolsó két gyorsasági szakaszát, miután a sötétedés miatt többen már nem tudták volna biztonságban abszolválni a szakaszokat – a szabályok szerint ezek az autók csak saját eredeti koruk technikai eszközeit használhatják, így nem rendelkeznek a mai autók bombaerős reflektoraival.
Vasárnap is mennek tovább
Miközben a Historic-mezőny számára a szombat este a célt jelentette az ORB-re még vasárnap is vár a Mecsek. Köztük az első napot követően az egész nap magabiztosan versenyző Herczig Norbert, Bacigal Igor páros áll a Skoda Fabia R5-össel az 51. Aquaprofit Mecsek Rallye élén.
Szombaton megállíthatatlan volt a Herczig, Bacigal páros, a jó abroncsválasztás mellett a beállítást is eltalálta a bajnoki aranyért harcba szálló duó, ezért élvezni is tudták az autózást.
– Remekül felkészített autóval, hiba nélkül teljesítettük eddig a versenyt, csak Goricán volt egy pici túlcsúszásunk. Nagyon élvezzük, reméljük, hogy végül a jó eredmény is összejön. Nincs taktikánk a holnapi napra, megyünk a saját tempónkban. Egy-két másodperc adok-kapok mindig benne van, de igyekszünk nem az időeredményre koncentrálni – foglalta össze az első nap eredményeit az élen álló pilóta.
A Hadik András, Kertész Krisztián páros műszaki problémákkal küzdött a nap folyamán, így fordulhatott elő, hogy ha csak rövid időre is, de a hatodik gyorson a szakasz legjobb idejét repesztő Vincze Ferenc, Bazsó Attila duó megelőzte a bajnoki pontvadászatban második helyen állókat. A nap végére viszont visszaállt a délelőtti állapot, Hadikék a második pozícióban kezdik majd a vasárnapot, miközben Herczigék közel félperces előny tudatában vághatnak neki a második versenynapnak.
A pécsi Ranga Péter, Szőke Tamás páros a kezdeti nehézségek után új erőre kapott, harcban lehet a harmadik helyért, ahova akár a Turán Frigyes, Bagaméri László duó is odaérhet, így izgalmas lesz a küzdelem vasárnap is.
– A múltkori árpádtetői teszten próbáltuk az autót puhább és keményebb rugókkal is. Az ott szerzett tapasztalatok alapján én ma reggel a puhább mellett döntöttem, ami rossz választásnak bizonyult. A második körre cseréltünk, de akkora hátrányt szereztünk, hogy az első helyért már nem szállhatunk harcba. A holnapi napot szeretném élvezni, az orfűi szakaszok minden méterét jól ismerem, remélem, elcsípjük a dobogót – bizakodott a pécsi versenyző.
Az ORB-futam vasárnap 9.58-tól a klasszikus Kemping–Árpádtető gyorssal folytatódik, amelyet 12.19-től másodszor is teljesítenek a pilóták, míg az Orfűi kör – Ranga László út szakasz 10.41-kor és 13.02-kor rajtol. Az ünnepélyes eredményhirdetésre a Széchenyi téri céldobogóra gördül majd föl a mezőny az időterv szerint 13.37-kor.