Közgyűlési felhatalmazás után a már két forrásból igényelt 1,2 milliárdos hitel mellé egy újabb négymilliárdos kölcsönt kérvényezhet a Tüke Busz Zrt. Ezzel a két lehetőséggel 60-70 új busz állhatna forgalomba Pécsen: ősztől 20-25 szóló, jövő tavaszig pedig újabb negyven csuklós. Az összes öreg buszt lecserélnék.
– A város segítségével igényelnénk a Magyar Fejlesztési Banktól egy négymilliárd forintos hitelt. Az önkormányzat ingatlanfedezettel állna be az ügylet mögé, mi pedig a majdani költségvetésünkből vállalni tudnánk a törlesztéseket. A pénzből kizárólag csuklós buszokat vásárolnánk, nagyjából negyven darabot – mondta lapunknak Árki Sándor, a Tüke Busz Zrt. vezérigazgatója.
Árki elmondta, ha a közgyűlés rábólint, tárgyalásokat kezdeményeznek az MFB-vel, majd pár hónap múlva indítják el a nyílt közbeszerzést, amelyen gyártók ajánlatait várják.
– A cél, hogy jövő év első felében az összes öreg Ikarust le tudjuk cseréni, s kizárólag Mercedesek és új járművek fussanak a pécsi utakon. Ez persze az optimista forgatókönyv; sok múlik majd azon, kéréseinket teljesíteni tudják-e a gyártók, s gyorsan megkapjuk-e a hitelt – mondta Árki.
A vezérigazgató beszámolt arról is: korábban már kiírtak egy közbeszerzést új buszokra, amely már a második fordulóban tart. Eszerint – amennyiben megérkezik a korábban igényelt egymilliárdos MFB-hitel és további 200 millió forint más forrásból – augusztus végéig 20-25 új szólóbusz érkezhet Pécsre, s állhat forgalomba az iskolakezdésig.
– Már ez is enyhíteni fog a mai problémáinkon, ugyanis sok buszt alig tudunk használni az állandó és folyamatos szervizelések miatt. Az igazi megoldást azonban az jelenti, ha a későbbiekben be tudjuk szerezni a csuklós járműveket is – magyarázta Árki a hitel felvételének okát.