Közösségi fórumot szervez a pécsi Emberség Erejével Alapítvány az új, kemény kritikákkal illetett Nemzeti Alaptantervről. Ahogy a Facebook-eseményben írják, a február 20-ai, több pécsi civil-, pedagógiai- és szülői szervezet részvételével megrendezendő fórum célja „nem a kesergés, hanem kitalálni azt, hogy mit tehetünk azért, hogy máshogy legyen”.
Február 20-án 17 órától tart közösségi fórumot a Reggeliben az Emberség Erejével Alapítvány, a téma az új Nemzeti Alaptanterv. Az esten résztvevő szervezetek és szerveződések között szerepel az új NAT ellen nemrég nyílt levélben fellépő Janus Pannonius Gimnázium magyar nyelv és irodalom munkaközösségének tagjai (Iskola a határon), a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete, a Szülői Hang, a Civil Közoktatási Platform, a Diákparlament / ADOM, a Szabad Egyetem és a TASZ.
A fórum moderátora Csovcsics Erika, a Vadgesztenye Általános Iskola alapítója lesz, „gondolatébresztő felütést” pedig Rajnai Richárd, a Pécsi Művészeti Gimnázium és Szakgimnázium volt igazgatója ad majd az estnek.
Az esemény leírása:
„Az új Nemzeti Alaptanterv nagy indulatokat váltott ki, s sokan sok helyen értékelték már január végi megjelenése óta. A szokatlanul heves véleményeket, tiltakozást kiváltó NAT-tal szemben leggyakrabban megfogalmazott kritika, hogy se nem korszerű, se nem gyerekbarát és biztosan nem az a dokumentum, ami átvihetné a magyar közoktatást a 21. századba.
Pedig az iskola egyik fontos feladata éppen ez lenne. Az a hely, ahol a tanárok és a diákok munka mellett jól érezhetik magukat. Ahol nem tanítás, hanem tanulás van. Ami nem egy elnyomó rendszer, ahol a diák tart a tanártól, a tanár az igazgatótól, az igazgató meg a tankerülettől, s ahol a szülőre is csak a rendszert bonyolító tényezőként tekintenek.
Magyarország jövőjének záloga, hogy el tudjunk szakadni régi emlékeinktől, a rossz beidegződésektől. Hogy poroszos rendszerben nőttünk fel, attól az még nem jó, és végképp nem alkalmas egy egészséges társadalom felneveléséhez.
Az est célja nem a kesergés, hanem kitalálni azt, hogy mit tehetünk azért, hogy máshogy legyen. Meghívtuk az oktatás kulcsszereplőit (pedagógusokat, diákokat, szülőket, civileket) képviselő független szervezetek képviselőit, hogy kezdjük el közösen gondolkodni és cselekedni.”