Az elmúlt évek során jelentősen megnőtt azoknak a karácsonyi ajándékoknak a száma, amiket nem közvetlen környezetünkben szerzünk be, hiszen kitárult a világ, a Föld szinte bármely pontjáról rendelhetünk olyan cikkeket, amik nem elérhetőek a számunkra. Ha viszont így vásárolunk ajándékot, nagyon észnél kell lennünk, mivel a nemzetközi szállítás több hetes kényszerű várakozással jár.
Minél hamarabb érdemes rendelni, hogy december végén ne kelljen a körmünket rágni – megérkezik-e a karácsonyfa alá az ajándék, vagy sem. Ha online szeretnénk ezt megtenni, hasznos funkció az áruházak oldalán a határidők figyelése, meddig tudják garantálni a kiszállítást. A postán való feladás esetében is kell öt-hat munkanap az ünnepek előtt.
A GLS futárszolgálat kérdéseinkre elmondta, az év végi forgalom megnövekedése tulajdonképpen már a Black Friday idején megkezdődik. Ilyenkor nem ritkák az éves, átlagos csomagforgalmat kétszeresen is meghaladó napok.
Az e-kereskedelem folyamatosan növekszik, a csomagforgalom is egyre sűrűbbé válik, minden egyes évben kicsit nő az átlag.
A futárszolgálat szerint a nagy forgalmat többek között az alkalmazottak számának emelésével próbálják orvosolni. A lényeg mindig az, hogy minden csomag célba érjen a feladást követő munkanapon.
Persze az év közben már folyamatosan megkezdődik a felkészülés a novemberi-decemberi „csomagcunamira” – új depók építése-nyitása, a meglévők bővítése, a szortírozó technológia bővítése, az autók és a kollégák hadrendbe állítása. Ebben az évben összesen 8 új depót nyitottak, az ország minden részében.
A Magyar Posta közlése szerint az idei karácsonyi szezonban (az év utolsó negyede) várhatóan körülbelül 15 százalékkal fognak emelkedni a kézbesítendő küldemények az előző években tapasztaltakhoz képest.
Az MPL adatai alapján a forgalom megemelkedése már októbertől erősödni kezd, a novemberi akciók tovább növelik a forgalmat. A leghúzósabb időszak a sok éves tapasztalatok alapján december első két hete. Az idei évben a legforgalmasabb nap december 9-e volt.
Ők is több intézkedéssel készülnek a nagyobb forgalomra. A vidéki depóhálózat modernizációja folyamatosan zajlik – például Nyíregyházán 2700 négyzetméterrel, Füzesabonyban 2900 négyzetméterrel növelték a feldolgozási területet. Azokon a postákon pedig, ahol nagyobb a csomagforgalom, extra csomagkiadó pultokat alakítottak ki és a raktárkapacitást is megnövelték.
A GKI Digital országos felmérése szerint mintegy 3,2 millió magyar vásárol évente legalább egyszer online és ötven százalékuk külföldről is.
Kérdéseinkkel kerestük a DHL futárpostai céget is, de ők cikkünk megjelenéséig nem válaszoltak.