Idén a közösségi közlekedést bonyolító utak mellett már a dűlőkbe is eljutott a Biokom kátyúmentesítő brigádja, így mostanáig 14 százalékkal több útfelületet javítottak ki Pécsen, mint tavaly ilyenkor. A hideg időszakban sem állnak le a munkával.
Eddig nem használt útjavítási technológiával dolgozik azon a városüzemeltetési cég, hogy az autósokat bosszantó úthibákból egyre kevesebb legyen a zúzalékos utakon. A társaság munkatársai már olyan utcákba is eljutottak, ahol hosszú évek óta nem volt tervszerű útjavítás, így a Mecsekoldalban is több tucat dűlőt tettek már rendbe. Az egész várost érintő aszfaltozási munkálatok mellett jelenleg a régi Kertváros egyes útszakaszain dolgoznak, november közepéig még a sokkal tartósabb melegaszfalttal.
A cég a saját felmérése és a lakossági bejelentések alapján elkészített ütemterv szerint dolgoznak, de balesetveszélyes úthiba esetén 1-2 napon belül a helyszínre vonulnak és megszüntetik a kátyút.
Pécsett közel 500 kilométernyi burkolt útfelület, illetve 600 kilométernyi föld- és makadámút van nyilvántartva. Ezeket egész évben javítják, de az évszak függvényében hideg- vagy melegaszfaltozással.
A rendelkezésre álló források és kapacitás függvényében a lakossági és az útellenőri bejelentések alapján megjelölik a felújítandó útfelületeket, besorolják őket, majd prioritás szerint végzik az útjavítást – mondta Lóczi Szidónia, a Biokom NKft. sajtófelelőse.
A március hónapban kezdődött nagyobb „kátyúzási szezon” keretén belül elsősorban a jelentősebb forgalmat lebonyolító útvonalakon végeztek munkálatokat, majd a lehetőségeket szem előtt tartva a város szinte minden részén végighaladtak.
Idén eddig 154 millió forintot költöttek kátyúmentesítésre. Ugyanakkor nem csupán kátyúzási feladatokat láttak el, hanem egyes utcákban nagyobb útfelületeket is javítottak, összekapcsolódva a pécsi közműszolgáltatók útfelbontással járó, rekonstrukciós munkáival.
Idén újdonság, hogy a zúzalékos utak javításakor a bitumenemulzióval átitatott mart aszfalt felhasználásával jóval tartósabb megoldással tudnak élni, és ez sokkal kedvezőbb a meredek utcák csapadékvíz-elvezetésének szempontjából is.