A férfiak több dolog miatt is nagy kedvencei a nőknek. Nem is beszélve azokról a pécsi pasikról, akik egy saját, egyedi márka építésével igyekeznek belopni magukat a nők, és persze valamennyi helyi szívébe. Most két pécsi márkát, három helyi férfit, és a rend kedvéért egy hölgyet is bemutatunk nektek. Így építenek országos márkát Pécsről a kreatív művészek.
GREAT MINDS
Bubreg Balázs sokak által ismert pécsi képzőművész. Számos munkája mellett 2009 óta a Great Minds márka tervezője, a webshop üzemeltetője és nem mellesleg valamennyi ott található ruha és kiegészítő megálmodója is. A márka indulásakor gyakorló tervezőként dolgozott a Zsolnay porcelánmanufaktúrában.
A tervezések mellett a marketing feladatokban is aktívan részt vettem, és elkezdett érdekelni a márkaépítés világa. A legjobb útnak azt láttam, ha felépítek egy saját brendet – válaszolta Balázs arra a kérdésünkre, mi inspirálta a márka megalkotásában.
Majd azzal folytatta: A 90-es évek underground hatása a zenében és az utcai művészetekben valamint az akkori garázsmárkák születése az USA-ban, nagy hatással voltak rám. Egy olyan stílust teremtettek, amik máig formálják a divatot és az ízlést.
A márkával kapcsolatos kezdeti szkeptikus megjegyzéseket lassan felváltották a bíztató, támogató hangok, ami a brend terjedését is elősegítették. Az eleinte szolid költségvetésből építkezett Great Minds lassan kezdte meg hódító útját a városban, azonban a népszerűsége azóta is folyamatosan növekszik.
A márka jövőjét is nagyon pozitívan látja a képzőművész. Jelenleg is új munkáin dolgozik, de emellett a későbbiekben sok tehetséges művésszel tervez közös megjelenést. Hosszú távú célja, hogy egy erős alkotóközönség formálja a márka életét – fűzte hozzá Balázs.
A pécsi környezetet is egyre befogadóbbnak véli a helyi képzőművész, bár már az országhatárokon túl élő magyar fiatalok, és külföldiek is előszeretettel rendelik termékeit.
Balázs elmondása szerint úgy véli, még nem nőtt ki a lokálpatrióta márkából, bár erre rácáfol a tény, hogy Pécsen kívül már legalább 25 országban és négy kontinensen ismerik a Sweet Like Pécs pólót és márkát, melyeket webshopján keresztül rendelhetnek az érdeklődők.
A tervezésben a legnehezebb feladatnak az ötletek közötti szelektálást tartja. Nehéz kitalálni, mit érdemes legyártani, és hogy azt kedvelni fogják-e az emberek – avat be őszintén minket Balázs a kulisszatitkokba.
Arra a kérdésünkre, hogy hogyan tartja megvalósíthatónak a márkaépítést Pécsről, a kitartást és a sok befektetett időt emeli ki. Majd hozzáteszi: nem árulok el nagy titkot, hogy némi tőke, és egy jó kapcsolatrendszer sokat lendít a dolgon, de én a „lassú víz partot mos” elvben hiszek. Főleg azért mert nem pár évre szeretnék felépíteni valami, hanem hosszú távra tervezek. Ehhez pedig biztos alapok kellenek.
SAPKA
A márkák között még babacipőben jár, hiszen alig pár hónapja hozták létre, de már mégis eljutott egészen a budapesti design termékek egyik jól ismert otthonába, a Ludwig Múzeum ajándékboltjába. A Sapka egy családi vállalkozásként, Pinczehelyi Márk, Pinczehelyi András testvérpár és András felesége Pinczehelyi Nóra kreatív ötletének textilbe öntéseként látott napvilágot.
A Sapka termékei között egyelőre sapkák, fejpántok és sálak szerepelnek. A csapat ráadásul nem csak a hűvösebb évszakokra tervez – emeli ki válaszában a hazai és nemzetközi színtéren is jól ismert festőművész, Pinczehelyi András. Jelenleg a világ számos pontjáról szerzik be a megfelelő, jó minőségű alapanyagot, így stílusos, egyedi kollekcióik teljes évben elérhetőek. A későbbiekben természetesen a termékek palettáját is tervezik bővíteni, és a megfelelő alapokat megteremtve, a jövőben egy saját varroda nyitását is megcélozták.
A márkaépítés szerintük a baranyai megyeszékhelyről is lehetséges. András úgy gondolja, a legfontosabb, hogy higgyenek az ötletben. A festőművész a hangsúlyt a kapcsolati tőkében, szakmai visszajelzésekben, az önálló gondolatok erejében, és a rengeteg befektetett energiában látja.
A három kreatív pécsi a feladatokat megosztva, de mégis közösen tevékenykedve dolgoznak a márka városunkon túlívelő népszerűsítésén. Ebben nagy szerepe van, hogy mindegyikük tudása és tapasztalata más oldalról erősíti a Sapka termékeinek megvalósítását –avatott be minket András. Az inspiráció tehát a családi fészekből jött, hiszen a képzőművészet, alkotás és a textil a mindennapjaik fontos része.
Arra a kérdésünkre, hogy tapasztalataik szerint mennyire befogadó a pécsi környezet a Sapkára, András nagyon pozitívan vélekedett. Szerinte ez a város remek terep saját, egyedi ötlet alapján létrehozott márka terjesztésére, mivel Pécs számos képzőművészével, kreatív, nyitott lakosaival mindig úttörő szerepet töltött be a magyar művészetben. Ráadásul az itt élő külföldiek is színesítik, erősítik a szellemi életet, kreatív közeget.
Nagyon rövid idő alatt híre ment a márkának. A közösségi oldal visszajelzései alapján a pécsiek gyorsan megismerték, megkedvelték mind az ötlet, mind a termékek tetszenek nekik – zárta gondolatait András.