Tanácstalan utasok és autósok bolyongtak még a hét második felében is a vasútállomásnál, hiszen a MÁV hétfőn elkezdte a pályaudvar felújítását. Ezzel pedig munkaterületté alakított járdákat, buszmegállókat is. A főépületben még megvannak az alapvető szolgáltatások, de nemsokára oda sem léphet be se utas, se utasra váró.
A MÁV a hét elején lezárt több gyalogos útvonalat, buszmegállókat helyeztetett át, miközben a változásokról szóló tájékoztatást nem vitték túlzásba. Legalábbis erre utal, hogy még napokkal a lezárások után is szentségelő utasokba botlott kollégánk.
– Nagyon jó, hogy nekiálltak, de legalább normálisan kiírhatnák, vagy szórólapozhatnának, hogyan, merre is kell menni, milyen lezárásokra kell számítani. A szokott útvonalam le van zárva, de a férjem sem tud kijönni elém az állomáshoz, mert az épület előtti parkolót is lezárták – mondja Jakabné Zsuzsa.
Pedig nehézségek lesznek még, hiszen hamarosan a főépületet is teljesen lezárja a MÁV.
Mint azt a vasútnál elmondták, a 13-án megkezdett felújítás első heteiben a csarnokbejárat előtti néhány méter kivételével a járdákat zárták le és gondoskodtak a buszmegállók áthelyezéséről. Február második felében viszont bezárják az állomást: a resti és a nyolcemeletes szociális épület között építenek ideiglenes – legalább egy éven át üzemelő – utasvárót, pénztárcsarnokkal, mosdókkal. Még a peronnál is szűk, palánkokkal védett járatokban lehet majd csak közlekedni.
A MÁV már most azt javasolja, hogy az utasok előre vegyék meg jegyeiket, mert például az IC-k indulása előtt komoly tömeg lesz az új pénztárnál. Azt is kérik, hogy a következő egy évben a szokottnál előbb érkezzünk meg az állomásra.
A cégnél azt ígérték lapunknak, hogy mindent megtesznek, hogy ne legyenek komolyabb kényelmetlenségek, s az utasok számára egyértelmű legyen, mi merre van; mert ők sem akarnak káoszt.
Az 1,4 milliárdos, legalább 2015 tavaszáig tartó munka során felújítják a főpályaudvar épületének homlokzatát, az épületegyüttes teljes gépészetét, új belső tér épül, megújulnak a mosdók, lesz új információs rendszer, biztonsági kamerás megfigyelés és teljes akadálymentesítés is.
[box title=”Így járnak a buszok” box_color=”#ebd41e”]
A vasútállomás épületének felújítása miatt a pécsi buszok is máshol állnak meg.
A 4-es, 4Y, 50-es, 130-as és 943-as járatok a főpályaudvar osztott parkolójának bejáratánál kialakított megállóban állnak meg, miközben a 4-es és 4Y-os járatokra a Vásárcsarnok irányában a Rét utca megállóban is fel- és leszállhatunk.
A 34-es és 35-ös járatok a 2-es indulóhelyről, a 36-os és 37-es járataink az 1-es indulóhelyről, a 20A jelzéssel közlekedő autóbuszok a 7-es számú megállóból kezdik útjukat.
Ha mindez nem eléggé érthető, IDE KATTINTVA nagyítható egy térkép is.[/box]