A pécsi Egyesített Egészségügyi Intézmények (EEI) vezetősége hosszú ideje azon dolgozik, hogy a magas szintű kezelések és az empatikus alkalmazottak mellett a könnyen és gyorsan elérhető ellátást is biztosítsa. A modern világban ez egyet jelent az online bejelentkezés lehetőségével, ami egyre több szakrendelésen megoldott.
Szinte napra pontosan egy éve, átmeneti jelleggel vezették be bizonyos szakrendelések esetében az e-mailben történő időpontfoglalás lehetőségét. Erre azért volt szükség, mert nem készült el időben az EESZT (Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér) egyik beígért modulja, amely lehetővé tenné országos szinten az elektronikus előjegyzést. Később aztán a döntés született, megrendelik a saját medikai szoftverüket fejlesztő cégtől az Univerzo nevű, korszerű és online előjegyzési rendszert. Ez pedig mára kész is lett: jelenleg kétféle módon, az EEI honlapján és egy letölthető applikáción keresztül lehet bejelentkezni.
– Az e-mail alapú előjegyzés fokozatosan kivezetésre kerül, hisz ez is kapacitást von el, az orvosok mellett dolgozó asszisztensektől, mert nekik kell válaszolniuk a megkeresésekre, ami esetenként többszöri levélváltást jelenthet. Természetesen a telefonos elérhetőségeink változatlanul megmaradnak, de javasoljuk a kényelmes online időpontfoglalás kipróbálását. A honlapon és az applikáción keresztül az érdeklődő egy felületen tekintheti meg többek közt az aktuálisan elérhető időpontokat és egyéb hasznos információkat. Ez megkönnyíti az időpontfoglalás menetét és gyorsítja az egészségügyi ellátáshoz való hozzáférést. Egyetlen szakrendeléssel indult a tesztidőszak, majd ezek számát fokozatosan bővítettük: a virtuális térben lehet jelentkezni kardiológiai, szemészeti, nőgyógyászati, reumatológiai, illetve fül-orr-gégészeti vizsgálatokra. Igyekeztünk olyan szakrendeléseket választani első körben, melyeket az átlagosnál többen vesznek igénybe. Jelenleg is gyűjtjük a tapasztalatokat, bővítjük és optimalizáljuk a rendszert – nyilatkozta Szabó Viktor, az EEI informatikai osztályának vezetője.
A betegek visszajelzései alapján úgy tűnik, hogy előfordulnak a regisztráció során a TAJ-szám, vagy a születési dátum bevitelénél adódó problémák. Ezeken kívül a visszajelzések általában pozitívak, az idősebb korosztályba tartozók is könnyen ráéreztek a webes megoldásokra – vélekedett az osztályvezető. Hangsúlyozta: aki az online időpontfoglalás mellett dönt, az szíveskedjen odafigyelni rá, hogy
a beutaló-köteles szakrendelések esetében a beutalót el kell hozni.