20 C
Pécs
vasárnap, szeptember 8, 2024
KezdőlapHírzónaHa az ellenzék kampányfinanszírozása problémás, akkor a Fidesz kiszervezett, folyamatos kampánya micsoda?

Ha az ellenzék kampányfinanszírozása problémás, akkor a Fidesz kiszervezett, folyamatos kampánya micsoda?

Kampányidőszakon kívül, milliárdokból háborúpártizzák az ellenzéket a CÖF plakátjai és a Megafon propaganda-influenszerei, és közben azt sem tudjuk, ki állja a számlát – mondják a 24.hu friss podcastjében. A beszélgetésben szó van arról is, hogy ha az ellenzék 2022-es kampánypénzei problémásak, akkor valamit kezdeni kellene a Fidesz kiszervezett, de a két választás között is folyamatos, sokkal több pénzből finanszírozott kampányával is.

Pál Zsombor és Nagy Gergely Miklós beszélgetnek a 24.hu friss podcastjében, amiben az ellenzék és a kormánypárt kampányfinanszírozását, azok hátterét és átláthatóságát vetették össze.

Tételmondatokban foglaljuk össze a valamivel több mint fél órás podcast tartalmát.

  • A Békemenetet szervező, papíron független, alapítványi formában működő, először a 2014-es választás előtt aktivizálódott CÖF-fel találta fel azt a Fidesz, hogyan tudja kiszervezni a kampányt.
  • Erre azért volt szükség, mert a pártokat szigorú átláthatósági és egyéb szabályok kötik, míg az (ál)civil és álfüggetlen szervezettel gyakorlatilag folyamatossá tehető a kampány két országgyűlési választás között.
  • A Fidesztől csak formailag független szervezeteken könnyedén át lehet folyatni bizonytalan eredetű pénzeket.
  • A Megafont a 2019-es önkormányzati választási fiaskó hívta életre, amikor kiderült, hogy az online térben nem elég erős a Fidesz.
  • A CÖF és a Megafon célja, hogy negatív, lejárató kampányokkal az ellenzéket kormányzásképtelennek, alkalmatlannak mutassák, az ellenzék politikusait pedig hiteltelenítsék.
  • A CÖF a köztéri plakátokra specializálódott, a Megafon a közösségi médiára, elsősorban rövid, brutális pénzekért hirdetett videókra.
  • Az üzenetek célba juttatásánál szorosan összehangolják a két szervezet és a Rogán-féle propagandagyár (Fidesz-média) működését.
  • A CÖF-höz 13 év alatt több mint kétmilliárd forint érkezett, a támogatások általában a parlamenti választások előtt futnak be a számlájukra. A beérkező pénzek nagy részének forrásáról semmilyen információ nincs.
  • Nagy kérdés ugyanakkor az is, miért támogatják állami cégek a CÖF-öt, ami politikai kampányokat finanszíroz.
  • A Megafon nyolc propagandistájára 2021-ben 2 milliárd, tavaly 2,7 milliárd forintot költöttek.
  • A 2,7 milliárd a duplája annak, amit az egész egyesült ellenzék kapott hivatalosan az államtól a 2022-es választási kampányra.
  • Nagy Gergely Miklós mindkét szervezetet megkereste, azt tudakolva, honnan származnak a bevételeik, de nem reagáltak.
  • A CÖF és a Megafon is jelentős befolyást gyakorol a hazai nyilvánosságra, viszont döntő részben ismeretlen eredetű pénzekből gazdálkodnak.
  • Nem tartoznak senkinek beszámolni bevételeikről, viszont bárkiről bármit terjeszthetnek a nyilvánosság előtt.
  • A magyar államnak, a hatóságoknak (NAV, stb.) ezzel semmilyen problémájuk nincs.
  • Ha az ellenzék 2022-es, külföldről érkezett kampánypénzei problémásak, akkor egy jogállamban valamit kezdeni kellene a CÖF és a Megafon mögött felsejlő sokkal nagyobb fekete lyukkal is.
Hirdetés
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő