Április elseje óta nem intézheti a pénzügyeit a lakóhelyén az Erste Bank ügyfeleinek egy része, mivel a Magyar Posta és az osztrák pénzintézet szerződése múlt hónap végén lejárt. Korábban a postafiókokban is kezelhették a pénzüket az Erste ügyfelei, hiszen sokan közülük ott nyitották a számlájukat, ma már erre csak a bankjukban van lehetőség – írja az mno.hu.
Mivel az Erste jelenleg 134 fiókot üzemeltet, míg a postának több mint kétezer hivatala van országszerte, nyilvánvaló, hogy rengeteg ügyfélnek kell majd a legközelebbi városba utaznia, ha személyesen akarja intézni a pénzügyeit.
A lap beszámolója szerint különösen az idősebb, az internetes és telefonos bankolást nem használó ügyfeleknek okozhat gondot a változás. Nekik egyelőre nem sok választási lehetőségük van: vagy maradnak az Erste Banknál, vagy keresnek egy másik, helyi pénzintézetet. Lapunk forrásai szerint a takarékszövetkezetekben az utóbbi napokban már emelkedett azoknak a száma, akik a szerződés lejárta miatt szeretnének új számlát nyitni. Igaz, ezek a megkeresések egyelőre az érdeklődés szintjén maradtak.
Az Erste Bank közölte: a 134 fiókon kívül 420 saját és több mint 800 takarékszövetkezeti pénzkiadó automatán (ATM) keresztül szolgálják ki az ügyfeleiket, emellett telebankkal, megújult netbankkal és újonnan bevezetett mobilfizetési alkalmazással segítik az ügyfelek távoli hozzáférését a banki szolgáltatásokhoz. Emellett a havi két ingyenes pénzfelvétel is lehetővé teszi, hogy költségek nélkül jussanak hozzá a pénzükhöz az ügyfelek, hiszen 150 ezer forintig bármelyik bank ATM-éből vehetnek ki pénzt.