Sokak álma válhat valóra, ha elindul a Pécs és München közötti rendszeres repülőjárat. Az önkormányzat és a PTE által készített piackutatás szerint ugyanis a bajor főváros ideális célpont a Pécsen jelentős számban tanuló német egyetemisták számára, nem mellesleg gazdaságfejlesztő szerepe is vitathatatlan.
A pécsi vagyonkezelő társaság, a Pécs Holding még tavaly végzett átfogó piackutatást a PTE bevonásával arról, hogy milyen módon lehetne fejleszteni a pogányi repteret és a miként lehetne kiaknázni a benne rejlő lehetőségeket. A kutatás során felmérték, hogy mely úti célok lennének a legideálisabbak az utasok számára, hányan vennék igénybe a járatot, s melyik légitársaság indíthatna gépeket.
Girán János alpolgármester szerint a felmérés eredménye alapján a szóba jöhető helyszínek közül a bajor nagyváros, München a legjobb megoldás. Egyrészt a jelenleg közel két és félezer külföldi egyetemista jelentős hányada német hallgató, másrészt a város és a pécsi universitas tervei szerint duplájára emelnék a külföldi hallgatók arányát – ami természetesen azt is jelentené, hogy még jóval több német fiatal folytathatná tanulmányait a Mecsekalján (ezáltal családtagjaik, rokonaik, ismerőseik jó célközönségnek számítanak).
– Emellett Magyarország legjelentősebb külföldi gazdasági partnerei Németország déli részéről származnak, és a potenciális befektetők jelentős rész is innen érkezhet Pécsre – fogalmazott a városvezető, aki hangsúlyozta, hogy a müncheni légikikötő a második legnagyobb ilyen jellegű létesítmény Németországban a frankfurti reptér után, ráadásul dinamikusan fejlődik, hiszen több mint kétszáz városba indulnak járatok. Innen a világ számos pontjára el lehet jutni akár átszállással is.
Arról egyelőre még nincs döntés, hogy melyik légitársaság gépeivel utazhatnánk a sör és virsli fővárosába.
– A piackutatás után immár Münchenben több szóba jöhető légitársaságot is megvizsgáltunk, amelyek a pécs-pogányi reptér adottságinak megfelelő gépekkel rendelkeznek, nagy múltjuk és tapasztalatuk van a régiós repülésben, a közepes és nagyvárosok közötti közlekedés kiszolgálásában. Döntés még nem született a légitársaság kiválasztásáról, de több szóba jöhető vállalat is látóterünkbe került – mondta a politikus.
Ennek megvalósíthatósági vizsgálatára nemrég közbeszerzést írtak ki, a vizsgálat jelenleg is zajlik. Ez a tervek szerint október végén zárulhat, akkor kiderül, hogy milyen gyakorisággal és mely időpontokban célszerű járatokat indítani, de azt is megtudhatjuk, hogy hasonló nagyságú és karakterű települések – mint például a csehországi Brno városa – milyen tapasztalatokat szereztek ez idáig. Nem mellesleg arra is megoldást találhatnak, hogy a tervezett járatok működtetését mennyiért, milyen szereplők bevonásával lehet finanszírozni.