-0 C
Pécs
szombat, november 23, 2024
KezdőlapHírzónaHargitai: szolgálni akarjuk az embereket!

Hargitai: szolgálni akarjuk az embereket!

A Baranya Megyei Kormányhivatal vezetője szerint hatékonyabb, egyszerűbb és gyorsabb ügyintézésben részesülhetnek az állampolgárok azzal, hogy létrejöttek a megyei kormányhivatalok. Mint azt lapunknak adott interjújában elmondta, egy széttagolt, átláthatatlan halmazból jön létre egységes rendszer.

– Milyen változásra számíthatnak az emberek a Nagy Lajos király útja 3. szám alatt január 3-án megnyílt kormányablak elindulásával?
– A polgárok kapcsolata az állam intézményeivel sokkal könnyedebbé válik. Közelebb kerül a kormány az emberekhez, ráadásul a szakminisztériumokkal kapcsolatos intézmények ügyfélszolgálatainak is egy fedél alatt biztosítunk helyet, nyújtunk információkat, segítséget. Egy széttagolt, s átláthatatlan rendszer működése ésszerűsödik, azaz véget ér az a világ, amikor egyetlen ügyben a város más-más részébe kellett szaladgálnunk, időnket, s pénzünket kellett hivatali ügyintézésekre pazarolnunk. Néhány év múlva, 2013-tól pedig, a járási rendszer kiépülésével egészen a kisebb városokig elérünk majd. A lényeg, hogy mindent az emberekhez a legközelebb, lehetőleg egyetlen helyen lehessen elintézni.

– Miért éppen tizennégy szakigazgatási szerv ügyeit kapcsolták össze a Nagy Lajos király útjai kormányablaknál?
– A tipikusan, s leggyakrabban igénybe vett ügyfélszolgálatokat összpontosítottuk ide. Például a bányakapitánysági és vízügyi igazgatósági feladatokat felesleges lett volna a kormányhivatal alá vonni, hiszen számszerűsíthető, hogy az átlagpolgárok nem ilyen ügyekben keresik fel leggyakrabban a hivatalt.

– Miért lesz felelős kormánymegbízottként a hivatal élén?
– Elsősorban, ahogy azt a titulusom is mutatja, a magyar kormány területi képviselőjeként, annak meghosszabbított karjaként dolgozom. Feladatom lesz, hogy a felsőbb szinten meghozott döntéseket végrehajtsam, végrehajtassam. Nyilvánvalóan az első év lesz a legnehezebb, hiszen a szakminisztériumok nyúlványait kell egységesíteni, s közös, ügyfélközpontú, összefogott szolgálattá alakítani. A cél, hogy az itt dolgozók szolgálatnak tekintsék munkájukat, s az ügyfél, azaz az állampolgár mindennél előbbre való legyen számukra. Munkám során figyelmem erre is kiterjed majd.

Hirdetés
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő