Összesen heten képviselik Baranyát a megfelezett létszámú, 199 fős új országgyűlésben. Megkérdeztük a bejutókat, hogy mit szeretnének elintézni nekünk, mivel lesznek elégedettek négy év múlva, s szerintük mire van leginkább szüksége Pécsnek és Baranyának. Mindenki azonos kérdéseket kapott. Most Hargitai János válaszol.
– Hogyan fogadta a család, hogy ismét – immáron ötödször – a parlamentbe kerül?
– Lányom egy ideje Budapesten él, s mivel kisbabát vár, már feleségem is a fővárosba költözött. Így örömmel fogadták, hogy ismét bejutottam.
– A következő hónapok újra az európai parlamenti és az önkormányzati választásokkal kapcsolatos kampányokról szólnak majd. Mi az, amiért a pécsieknek és a baranyaiaknak ismét a Fideszre kell szavazniuk?
– Az emberek racionálisan döntenek, pontosan tudják, milyen változásokat hoztunk az ország és a városok tekintetében is. Bár az önkormányzati választás személyeken is múlik, meglátásom szerint Pécsen és másutt is jól dolgoztak a jobboldali településvezetők.
– Aktívan részt fog venni a kampányokban, vagy inkább a háttérből segít majd?
– Az EP esetében már el is kezdték az általam irányított aktivisták az aláírásgyűjtéseket, s természetesen minden olyan későbbi kampányrendezvényen szerepet vállalok, ahova felkérnek.
– Számít fontosabb kormányzati, minisztériumi szerepre?
– Kormánymegbízottként eddig volt ilyen szerepem, a jövőben pedig – egyelőre – nincs semmilyen felkérésem.
– Melyek a következő 4 év – Ön szerint – legfontosabb pécsi, baranyai feladatai, amelyeket munkájával segíteni tud?
– Stabilizálni, erősíteni kell a gazdasági növekedést, újra kell iparosítani Baranyát és főként Pécset. A megye ugyanis mindaddig szenvedni fog, amíg egy nagy befektető el nem éri a megyét. Ez kormányzati segítség nélkül elképzelhetetlen. Tovább kell segíteni a devizahiteleseket, be kell fejezni az M6/M60-as autópályákat, és javítani kell a borzalmas vasúti összeköttetést Pest és Baranya között.
– Mi a személyes célja?
– Mohács térségében komoly agrárfejlesztések indulnak, zajlanak. Ez üdvös, de az iparosításból is kér a térség, valamint a mohácsi Duna-híd esetében olyan elmozdulásokat remélek, amely karnyújtásnyira hozza a létesítmény megépítését ebben a ciklusban.