Ötrészes sorozatban mutatjuk be azokat a jelentősebb eredményeket és fejlesztéseket, amelyek az elmúlt években történtek Pécsett. Íme az ötödik, befejező rész! (x)
SPORTFEJLESZTÉSEK
Nemzeti Kosárlabda Akadémia
Már elkezdődött a pécsi Nemzeti Kosárlabda Akadémia építése, amellyel a hazai kosárlabda utánpótlás legfontosabb bázisa lesz Pécs. Az épületegyüttesben új kollégiumi szálláshelyeket is kialakítanak.
Városi kosárpályák
A beton és vasrácsos „ketrecek” helyett építenek – első körben – négy modern, utcai kosárpályát, ahol a gyerekek szabadon és biztonságos körülmények között sportolhatnak az otthonukhoz közel. Kettő Kertvárosban, kettő pedig a Rókusdomb közelében épül. A pályákhoz szeretnének büfét és mosdót is kapcsolni, valamint profi világítást.
Hullámfürdő felújítása
Teljes és alapos modernizáción esett át a Hullámfürdő. A két medencét megerősítették, újraburkolták, taposókkal, zuhanyzókkal szerelték föl. Az aszfaltos részeket több helyen parkosították, újramázolták a strand padjait, valamint rendbe tették a játszóteret is.
KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS
Buszcsere Program
Végveszélyben volt a pécsi tömegközlekedés, miután a város összes buszát kitrükközték és elprivatizálták a szocialista városvezetések idején – egy sok milliárdos kézzel írt számlán. A külföldi céghálókból előbukkanó magántársaság nem a pécsiek érdekeit tartotta szem előtt, hanem a saját magáét. Ezért kellett visszaszerezni a közösségi közlekedést Pécsett. Visszaszerezték a város buszait is, és ma már 60 darab új, környezetbarát, alacsonypadlós, modern és kényelmes busz szállítja az utasokat a városban. Megújították a menetrendet is, amelynek köszönhetően ma gyorsabb, egyszerűbb és kényelmesebb a buszozás Pécsett. Nincs járatkimaradás sem. Sikerült bevezetni a kismama bérletet, és azt is, hogy a pécsi nők hétvégente ingyen közlekedhetnek éjszakánként, hogy nagyobb biztonságban legyenek. Pécs folytatni akarja a Buszcsere Programot.
Kerékpárutak
A kerékpározás nemcsak olcsó közlekedési forma, hanem életmód, szórakozás, közösségi tevékenység is. Pécsett nagyon nehéz a kerékpáros úthálózat fejlesztése a domborzati viszonyok miatt, illetve a város szűk belvárosi utcái miatt. Első lépésben az egyetemi karokat kötötték össze egy kerékpárúttal, de ez csak az első ütem volt. A következő években több, nagyobb léptékű kerékpárút-fejlesztés is követi ezt: 2020-ig megépül a város kelet-nyugati tengelyében egy kerékpárút, illetve összekötik a Kertvárost a Belvárossal.
Modern és méltó fogadóépület a Főpályaudvaron
A kormánnyal és a MÁV-val összefogva már elkezdődött a Magyarországon egyedülálló építészeti jegyekkel bíró épület felújítása és teljes körű modernizációja. Megújul a főpályaudvar épületének homlokzata, az épületegyüttes teljes gépészete, új belső tér épül, új mosdók lesznek, lesz új információs rendszer, biztonsági kamerás megfigyelés és teljes akadálymentesítés is az épületegyüttesben. Mindezek mellett ingyenesen lehet majd használni az internetet is az állomáson.
Aszfaltozás – utak, járdák rendbetétele
Az elmúlt 3 évben összesen 101 510m2 utat, járdát tett rendbe a város és 10 kilométernyi dűlőutat aszfaltoztak le.
A sorozat első részét itt, a másodikat itt, a harmadikat itt, a negyediket pedig itt olvashatja.