A magukra hagyott kocsik a városi közterületeken nemcsak foglalják a parkolóhelyeket, de közbiztonsági- és köztisztasági problémát is jelentenek. A Pécsi Közterület-felügyelet folyamatosan szállítja el a roncsautókat, havonta átlagosan 10-15 darabot, így könnyítik meg a közlekedést és javítják a városképet.
A hatályos önkormányzati rendelet értelmében közterületen olyan gépjárművet lehet tárolni, amely érvényes forgalmi engedéllyel és rendszámmal rendelkezik – húzta alá már a beszélgetésünk elején Schranz Richárd, a Pécsi Közterület-felügyelet vezetője. Szerte a városban viszont sok olyan kocsi van, amelyet hosszú ideje magára hagyott a tulajdonosa, és már nem forgalomképes. Ezeket a felügyelet munkatársai folyamatosan figyelik, de van, hogy lakossági bejelentés érkezik hozzájuk a gazdátlan autókról.
– Amikor a kollégák találnak egy lejárt műszaki vizsgával rendelkező autót, a szélvédőn hagynak egy figyelmeztetést a tulajdonosnak, hogy tíz napon belül vigye el a gépjárművet – magyarázta Schranz Richárd. – Ha erre nem lép, akkor felszólító levelet küldünk ki, amit a törvény szerint kétszer meg kell ismételni. Amennyiben a tulajdonos továbbra sem reagál, mindezek után tudjuk elszállítani az autót.
A közterület-felügyelet telephelye a Tüskésréti úton van, oda viszik a roncsautókat – erről a rendőrséget is azonnal tájékoztatják, nehogy később felmerüljön, hogy valaki ellopta a járművet. A tulajdonosnak ilyenkor még mindig lehetősége van visszakapni a kocsiját, igaz, számolnia kell azzal, hogy az elszállítás és a tárolás költsége is őt terheli. A roncstelepen 180 nap tárolás után ismét felveszik a kapcsolatot az utolsó ismert üzembentartóval, válasz hiányában pedig végül a MOHU siófoki telephelyére viszik a roncsokat.
– Minden hónapban 10-15 kocsit szállítunk el a közterületekről, így volt ez februárban, és márciusban is hasonló mennyiséget tervezünk – emelte ki a felügyelet vezetője. – Elsősorban a sűrűn lakott városrészekből, Kertvárosból és Uránvárosból visszük el a roncsokat, hogy parkolóhelyek szabaduljanak fel, illetve olyan helyekről, ahol veszélyeztetik a közlekedést, például a szűk és meredek mecsekoldali utcákból. Ezek után következik a külvárosi területeken hagyott kocsik elszállítása.