A diszkontláncok hódítanak az európai piacokon, emiatt megdőlni látszik a hipermarketek egyeduralma. A diszkontok nagyon olcsók, de már a pénzesebb vevőket is próbálják magukhoz csábítani. Magyarországon is egyre nagyobb tempóban terjeszkednek – írja a Hvg.hu.
A Tescót például egyre jobban szorongatják a diszkontláncok, főként a német Aldi és a Lidl. A diszkontláncok igyekeznek a prémium kategória felé is nyitni, üzleteiket mind igényesebben alakítják k: helyben sütött pékáruval, saját, prémium márkás termékekkel, rendezett boltbelsővel igyekeznek magukhoz csábítani a vásárlókat.
Magyarországon is egyre nő ezeknek a boltoknak uralma, de csak lassú mértékben.
Az emberek szeretnek olcsóbb termékeket vásárolni és a választáskor elsősorban az ár-érték arányt veszik figyelembe. Nagyon fontossá vált közben az is, hogy a vásárlók a minőség megtartása mellett keresnek olcsóbb megoldásokat.