Telefonon is van lehetőség egyes adóügyek intézésére, ilyen például a papíralapon benyújtott személyi jövedelemadó bevallás javítása – hívta fel a figyelmet a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) pénteken.
Az szja-bevallás benyújtását követően az adóhatóság átnézi, és szükség esetén javítja a nyomtatványokat. A kisebb elírások kivételével a javításhoz szükséges a bevallást beadó magánszemély közreműködése is, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy be kell mennie az adóhivatalba. A NAV telefonos ügyféltájékoztató és ügyintéző rendszerének köszönhetően azonban a javítás elintézhető egyetlen hívással is – közölte az adóhatóság.
Az ügyféltájékoztató és ügyintéző rendszer szolgáltatásainak igénybevételéhez egy egyedi azonosító kód (PIN-kód), az ügyfélazonosító szám szükséges. Az ügyfélazonosító szám olyan véletlenszerűen képzett nyolcjegyű szám, amely a telefonáló azonosítását szolgálja. Az azonosító szám képzését az ügyfél vagy képviselője papíralapon vagy ügyfélkapun keresztül elektronikusan beküldött TEL elnevezésű nyomtatványon illetékmentesen kérheti – áll a közleményben.