A jövőben akár a munkaidő lejárta után is el tudunk menni ügyet intézni, ugyanis az önkormányzat tervei szerint összehangolják, kényelmesebbé teszik a különböző hivatalok, közszolgáltatók nyitvatartási idejét.
Ma szinte minden pécsi hivatal és közszolgáltató a klasszikus 8 és 16 óra közötti időintervallumban tart nyitva, azaz éppen akkor, amikor az emberek túlnyomó többsége a munkahelyén dolgozik. Bár az utóbbi években néhány esetben ezen módosítottak, a nagyobb ügyek intézéséhez – például egy ingatlan értékesítésekor – gyakorlatilag elkerülhetetlen, hogy az ügyfélnek szabadságot kelljen kivennie.
Most ezen kívánnak változtatni: a város egy ötvenmillió forintos, vissza nem térítendő, százszázalékos uniós finanszírozású támogatásra pályázik, hogy egységesítse a különböző hivatalok, szolgáltatók ügyfél-tájékoztatási rendszerét.
Az önkormányzat nemcsak saját hivatalainak és szolgáltatóinak munkarendjét szervezné át, hanem partnerséget kötne bankokkal, postahivatalokkal is. A Hollandia több városában már eredményesen alkalmazott projekt célja, hogy könnyebbé, kényelmesebbé tegye az emberek, a családok életét a nyitvatartási idők összehangolásával, az ügyintézések egyszerűsítésével.
Ha sikeresen zárul a még idén elinduló munka, a projekt végére az önkormányzat és a piaci szereplők között létrejöhet egy olyan együttműködés, amelynek keretében a hét bizonyos napjain egységesen hosszabbított nyitva tartással várnák a pécsieket.
A megpályázott összeget a város elsősorban a vizsgálatokra, a szakmai tervezésre fordíthatja. Az előzetes kalkulációk szerint az átalakítások utáni új rendszer fenntartása nem kerülne többe a jelenleginél, így az nem jelentene plusz ráfordítást a résztvevőknek.
A pályázat keretén belül azt is megvizsgálják, mi módon lehet egy olyan elektronikus felületet létrehozni, ahol a városi közszolgáltatók egységesen tudnak megjelenni. Ezen az ügyfelek a legtöbb szolgáltatást el is tudnák érni, és a személyes jelenlétet nem igénylő ügyeket rögtön el is tudnák intézni.