A legfeketébb, azaz a legveszélyesebb útszakaszok között tartják számon a 6-os út Pécs melletti szakaszait. Évekkel ezelőtt történt ugyan komoly felújítás a főúton, de úgy tűnik, a halálút jelzőt még nem hagyhatja el a 6-os. A minap mutatták be azt a rendszert, amely hazánk mintegy 3000 kilométernyi útszakaszát vizsgálta, vizsgálja meg baleseti kockázat szempontjából. Az EU-s forrásokból megvalósuló SENSoR-projekt keretében (South East Neighbourhood Safe Routes – Biztonságos utak a délkelet-európai régióban) egy nemzetközi sztenderd alapján mérik fel a hazai közúthálózatot, amelynek segítségével a későbbiekben javaslatokat tesznek majd az adott szakaszok biztonságosabbá tételére.
A KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. közreműködésével létrehozott szakértői csoport jelenleg is végzi az adatok feldolgozását, kiértékelését. A projekt alapján összeállított térképen feketével jelölték a legveszélyesebb szakaszokat, míg a legbiztonságosabbakat zölddel emelték ki.
A 6-os baranyai szakaszai közepesen veszélyes, közepes-nagyon veszélyes és nagyon veszélyes besorolást kapta. (A felmérés az M6-M60-as sztráda megépülte előtt készült, ezért annak adatai még nem szerepelhetnek a térképen.) Schváb Zoltán közlekedésért felelős helyettes államtitkár a projekt bemutatóján elmondta, a rendelkezésre álló adatok alapján a közúti balesetek halálos áldozatainak száma ugyan csökkent tavaly, de a javulás üteme lelassulni látszik, ezért még új módszereket, megoldásokat kell keresni.
Ezért a szakpolitikai kormányzat idén újabb korszakot nyit a balesetmegelőzésben, átfogó közlekedésfejlesztési és közlekedésbiztonsági programok elindítását, megvalósítását tervezi. Úgy tudjuk, hogy a kormányzat egyébként jelenleg még vizsgálja, hogy Barcsig autópályát, vagy pedig csak gyorsforgalmi utat építsenek.
A szándék ugyanakkor az, hogy az M6-os és M60-as pályának 2018-ig metszenie kell a horvát határt – mindezzel pedig tovább tehermentesíthetik a 6-os főutat.