Hirdetés

Az elsősorban fizikai üzletet vezető helyi kisvállalkozók természetesen arra fókuszálnak, hogy a közeli lakosokhoz eljusson a hírük. Alábbi cikkünkben arra keressük a választ, hogy milyen marketing eszközök szükségesek egy helyi vállalkozás számára, hogy rátaláljon a potenciális vásárlói réteg.

Offline marketing eszközök, amik segítik a helyi vállalkozókat

A helyi vállalkozások számára az egyes offline és online marketing eszközök alkalmazása egyaránt fontos. Lássuk most az offline lehetőségeket!

  1. Szórólapok elhelyezése releváns helyi fizikai üzletekben és intézményekben
  2. Hirdetés megjelentetése a helyi nyomtatott sajtóban
  3. Helyi esemény szponzorálása
  4. Helyi iskolák, önkormányzat támogatása
  5. Partneri kapcsolat kialakítása más, releváns helyi vállalkozással
  6. Figyelemfelkeltő, egyedi arculat kialakítása, amely messziről is azonnal észrevehető

A helyi online marketing szerepe a lokális vállalkozások életében

2023-ban a tudatos online jelenlét már minden vállalkozás számára alapvető célkitűzés kell legyen. Ideális esetben egy gyors és mobilbarát weboldal, illetve legalább egy aktív közösségi média oldal már elég az induláshoz. De ahhoz, hogy az adott lokáció felhasználói rád találjanak, nem elég csupán útjára indítani a honlapod, hanem optimalizálni is kell azt. Ennek a leghatékonyabb módja a helyi keresőoptimalizálás, azaz a lokális SEO.

Mi az a helyi keresőoptimalizálás?

A helyi keresőoptimalizálás csupán annyiban tér el a hagyományos keresőoptimalizálástól, hogy az optimalizáció során az adott lokációt is kulcsszavak szintjén kell feltüntetni. Tehát a weboldalad úgy szükséges optimalizálni, hogy a “lokáció + kulcsszó” keresésekre is minél nagyobb hatékonysággal szerepeljenek a találati listán a közeledben tartózkodó, vagy az adott területre kereső felhasználók számára.

Minél többször szerepel a lokáció a hozzád köthető tartalmakban, annál nagyobb eséllyel fogsz előre rangsorolni a helyi keresések során a Google-ben. Ennek érdekében a weboldaladon is érdemes összekötni a lokációd a fontos kulcsszavaiddal.

Nézzünk egy konkrét példát:

  • Tegyük fel, hogy villanyszereléssel foglalkozol, és kizárólag a budapestieket célzod meg. Ebben az esetben a weboldaladon a “Budapest villanyszerelő” vagy a “legjobb budapesti villanyszerelő” kulcsszavak elhelyezése lendíthet nagyot a helyi SEO-don.

Kövesd az alábbi 7 tippet a hatékony helyi SEO-hoz!

  1. Készíts részletesen kitöltött Google Cégprofilt: Ez az első és legfontosabb lépés. Ugyanis csak így szerepelhetsz a helyi keresések első három találata közötti térképes listában, ahol többek között címmel és telefonszámmal, illetve felhasználói értékelésekkel jelennek meg az egyes vállalkozások. Törekedj rá, hogy minden adatot pontosan és a lehető legnagyobb részletességgel adj meg.
  2. Add hozzá a lokációt kulcsszavaidhoz: Végezz alapos kulcsszókutatást, majd a kapott eredmények alapján jelenítsd meg a főoldaladon és a releváns aloldalakon a lokációval ellátott kulcskifejezéseket. Ügyelj a meta elemekre is, ezért mindig készíts egyedi címet és meta leírást, illetve a weboldaladra feltöltött képeknek is adj pontos nevet.
  3. Ellenőrizd, hogy a név és a cím, illetve a telefonszám mindenhol ugyanúgy szerepeljen: Érdemes a helyi adatbázisokban és a releváns weboldalakon megjelenni, de figyelj arra, hogy az elérhetőségi adataidat mindenhol ugyanúgy tüntesd fel. Inkább ellenőrizd kétszer, minthogy egy pontatlanul megadott telefonszám vagy érvénytelen cím miatt bukj értékes ügyfeleket és vásárlókat.
  4. Gyűjts minél több pozitív értékelést: Az elégedett vásárlói vélemények szerzése még mindig az egyik legfontosabb tényező a bizalom felépítését illetően. Igyekezz minél több pozitív visszajelzést gyűjteni, és azokat tüntesd is fel, ahol csak lehet – például a Google Cégprofilodban, a Facebookon és persze a weboldaladon is. Légy proaktív, és kérd meg bátran az ügyfeleid vagy vásárlóid, hogy írjanak egy rövid értékelést az előbb említett platformok valamelyikére.
  5. Integráld a Google Térképet a weboldaladba: Ezáltal igazán megkönnyíted a Google keresőrobotjainak a munkáját, hiszen a saját terméket könnyebb azonosítani. Ráadásul a honlapodra érkező felhasználók azonnal megtervezhetik az útvonalukat, hogy eljussanak hozzád. Pontosan jelöld be a címet, és figyelj, hogy az elérhetőségi adatok mindenhol ugyanúgy szerepeljenek.
  6. A pontos címed a közösségi médiában is szerepeljen: Természetesen a Facebook, Instagram vagy éppen TikTok oldaladon található adat legyen szinkronban a weboldaladdal, és mindenhol a pontos címed lássák a felhasználók. Használj ki minden lehetőséget, hogy feltüntesd a vállalkozásod címét, hiszen nem tudod, hogy a következő vevőd melyik platformon keresztül talál majd rád.
  7. Építs linkeket minél több helyi weboldalra: Keresd fel a helyi médiumokat, és jeleníts meg releváns cikkeket, amelyekben elhelyezed a linked. Szerepeljen minél több helyi vállalkozás honlapján a weboldalad linkje, hogy minél előkelőbb helyeket foglalhass el a lokális találatok listáján. Támogasd bátran a helyi önkormányzatot és az iskolákat, hogy valóban aktív tagja légy a helyi közösségnek – szívességként pedig kérd meg a vezetőket, hogy szerepeljen a linked a honlapjukon.

2023-ban az online marketing eszközök alkalmazása létfontosságú a helyi vállalkozások sikerét illetően. Ahhoz, hogy a helyi lakosok észrevegyenek, már régóta nem elég csak a környéken szétosztani pár szórólapot és várni a csodát. Fókuszálni kell a helyi médiára, és a közösség aktív tagjaként kell támogatnod a lokális ügyeket. A weboldaladat is úgy célszerű kialakítani, hogy azok, akik helyi keresést hajtanak végre, a Te vállalkozásodat találják meg először. A fentebb felsorolt marketing eszközök hatékony alkalmazásával garantáltan növelni fogod a forgalmad, ezért görgess kicsit feljebb, és vesd be bátran a szóban forgó 7 tippet!

(x)

Hirdetés