A Google márciusi alap algoritmus frissítése óta a „helpful content” már rangsorolási tényező. Tanuljuk meg adaptálni az új tartalmi stratégiánkat, fenntartani magunkat a keresőoldalak tetején, és írjunk jó minőségű, felhasználóközpontú tartalmakat.
Hatással volt rád a Google legutóbbi alapvető frissítése?
Kezdett csökkenni a láthatóságod és a helyezésed a keresőmotorban?
Még a mesterséges intelligencia, és az automatizálás korszakában is a minőség győz a mennyiség felett, ha a keresési rangsorolásról van szó.
A generatív mesterséges intelligencia közelmúltbeli felfutásával az ember által készített, jó minőségű tartalom iránti igény nagyobb, mint valaha. A Google legújabb frissítésének célja a keresési eredmények minőségének javítása volt a nem hasznos, nem eredeti tartalom 40%-os csökkentésével.
Tehát milyen tartalmat tart manapság jó minőségűnek a Google?
Hogyan biztosíthatod, hogy tartalmaid jól teljesítsenek a keresőmotorokban 2024-ben?
Az egyszerű válasz az, hogy a felhasználói élményre kell összpontosítani, nem pedig magára a keresőmotorra – más szóval: az emberi kapcsolatokat kell prioritássá tenni.
Míg sok vállalkozás használja ki az AI-eszközöket webhelyeik feltöltésére, végül azok nyernek, akik még mindig látják az ember által létrehozott, felhasználóközpontú tartalom értékét.
Ebben az útmutatóban lebontjuk azokat a kulcsfontosságú lépéseket, amelyekkel 2024-ben jó minőségű tartalmat hozhatsz létre a Google-ben.
1. lépés: Hangold össze tartalmi stratégiádat a kampány és a felhasználói útvonalak céljaival
A SEO sikere szempontjából kulcsfontosságú, hogy a megfelelő tartalmat a megfelelő közönséghez eljuttassuk a megfelelő időben.
A Google legújabb alap algoritmus frissítésével pedig minden eddiginél fontosabb, hogy zökkenőmentes és személyre szabott élményt nyújts közönségednek a felhasználói út során.
A következőképpen használhatod a célközönségkutatást olyan tartalom létrehozásához, amely eredményeket hoz:
Azonosítsd a buyerpersonákat: Kezdd az ideális célközönség meghatározásával. Ismerd meg demográfiai jellemzőiket, preferenciáikat, fájdalompontjaikat és viselkedésüket.
Térképezd fel felhasználóid útját: Vizualizáld a különböző szakaszokat, amelyeken ügyfeleid keresztülmennek, és azonosítsd azokat a kapcsolati pontokat, ahol kapcsolatba lépnek a márkáddal, termékeiddel.
Határozd meg a tartalmat az egyes szakaszokhoz: Találkozz célközönségeddel a felhasználói út minden szakaszában, és elégítsd ki az ő egyedi igényeiket releváns, célzott és hatékony tartalommal.
Ha nincs időd vagy kapacitásod ezen feladatok megoldására, továbbra is előmozdíthatod vállalkozásod, ha profi SEO ügynökség mellett döntesz, akik segítenek a SEO stratégia kialakításában, a kampányok megtervezésében, és a keresőoptimalizálásban.
2. lépés: A valós felhasználói adatok elemzése és a tartalmi hiányosságok azonosítása
A tartalomstratégia kialakítása során betekintésre lesz szükséged a célközönség viselkedésébe, preferenciáiba és elköteleződési mintáiba.
Használj elemző eszközöket értékes felhasználói adatok gyűjtésére és olyan kulcsfontosságú mutatók nyomon követésére, mint a webhelyforgalom, az átkattintási arány és a konverziós arány.
Ezen információk birtokában alapos ellenőrzést végezhetsz meglévő tartalmaidon, és azonosíthatod a hiányosságokat és a fejlesztésre szoruló területeket.
A következőképpen igazíthatod stratégiádat felhasználóközpontúbb megközelítéshez:
Építs hitelességet az E-E-A-T (tapasztalat, szakértelem, tekintély és megbízhatóság) csiszolásával.
Próbálj valódi szakértőket használni tartalomkészítőként, és növeld első kézből szerzett tapasztalataikat, hogy megbízható forrásból valóban hasznos tartalmat hozz létre. (Ez különösen hasznos olyan témáknál, mint a pénzügy vagy az orvostudomány.)
Ügyelj arra, hogy az írót tapasztalt, tekintélyes személyiségként jelenítsd meg bejegyzéseidben, egy szerzői archívum oldalára mutató hivatkozással.
Tartsd fenn a relevanciát azáltal, hogy tartalmaid naprakészen tartod, és gyakran ellenőrizd az esetleges módosításokat.
Kezdd azzal, hogy a közönségkutatást és a tartalom-auditálást egy profi marketing ügynökség kezeibe adod.
3. lépés: Tervezd meg a felhasználói szándéknak megfelelő tartalmat
Ha már jobban megérted az ügyfelek kapcsolati pontjait, ideje ennek megfelelően megtervezni a tartalmat.
Kezdd azzal, hogy részletes vázlatokat dolgozol ki minden egyes tartalomhoz, amely megfelel a felhasználói szándéknak, és megfelel az igényeiknek és elvárásainak.
A tartalom megértése és a felhasználói szándékkal való összehangolása kulcsfontosságú a SEO sikeréhez. A Google algoritmusfrissítéseivel elengedhetetlen, hogy olyan tartalmat hozzunk létre, amely nemcsak hasznos, hanem meg is válaszolja a célközönség konkrét kérdéseit. Összpontosíts olyan tartalom létrehozására, amely rezonál a célközönségeddel, megválaszolja az igényeiket, és egyértelműen kommunikálja az üzeneted, miközben gondoskodik arról, hogy az releváns, vonzó legyen, és közvetlenül foglalkozzon olvasóid aggályaival és érdekeivel.
Az is fontos, hogy kialakítsd saját egyedi hangod, mivel az autentikus és eredeti tartalom általában előrébb kerül a google találati listáján.
És ügyelj arra, hogy kerüld a szöszmötölést, és tartsd a lényeget a tartalomban – a keresők azt szeretnék, ha kérdéseikre választ kapnának, és a lehető legkevesebb felhajtással kezelnék az igényeiket.
4. lépés: Írj tartalmat a proaktív elköteleződést szem előtt tartva
A tartalom létrehozásakor az a cél, hogy ösztönözze az interakciót, a vitát és a megosztást a felhasználók között, ami szervesen növeli a márka ismertségét.
Az egyik hatékony stratégia olyan lenyűgöző címsorok, bemutatkozások és cselekvésre ösztönzések létrehozása, amelyek arra késztetik a felhasználókat, hogy vegyenek részt aktívan a tartalomban.
Interaktív elemeket, például szavazásokat, kvízeket és felméréseket is használhatsz a részvétel és a visszajelzés ösztönzésére.
Ha maximalizálni szeretnéd a felhasználói elköteleződést, kulcsfontosságú a többcsatornás megközelítés.
Válaszd ki a legmegfelelőbb tartalomformátumokat és csatornákat a felhasználói út minden szakaszához, és fontold meg blogbejegyzések, közösségi média, e-mail kampányok stb. használatát annak alapján, hogy hol a legaktívabb a célközönséged.
Profi tipp: A felhasználó által generált tartalom (UGC) előnyös lehet az általános keresési stratégia szempontjából. Mivel a Google előnyben részesíti az emberi aktivitást, a megjegyzések, kommentek a rovatok alatt, és az emberi interakció egyéb formái segítik a láthatóságot.
5. lépés: A Teljesítmény és a Pivot elemzése
A tartalomstratégia megvalósítása után elengedhetetlen, hogy rendszeresen figyelemmel kísérd annak teljesítményét, és készen állj a szükséges módosításokra.
Tartsd szemmel a legfontosabb teljesítménymutatókat (KPI-k), hogy felmérd tartalmaid hatékonyságát, és figyelj a felhasználói visszajelzésekre és megjegyzésekre, hogy megértsd, hogyan reagál a közönség.
Hasznosnak és vonzónak találják, vagy vannak olyan területek, ahol fejlődhetnél?
Vedd figyelembe a megjelenő trendeket vagy mintákat, és használd ezt az információt a jövőbeli tartalmi döntések meghozatalához.
Az emberi tehetség felkarolása a Mesterséges Intelligencia korszakában
Az emberek munkája elengedhetetlen a SEO sikeréhez a mai környezetben, és a Google legújabb frissítése is ezt támogatja.
A jelenlegi állapot szerint az emberek számára és általuk létrehozott tartalom minden alkalommal felülmúlja az általános, mesterséges intelligencia által generált tartalmakat.
Tehát, ha szeretnéd kiemelni webhelyed, akkor a legjobb, ha elfordulsz a puszta keresési mennyiségtől, és inkább elfordulsz afelé, ami mélyen rezonál a célközönséged számára.
Végtére is, minél több értéket adsz a felhasználóknak, annál valószínűbb, hogy felülmúlod az algoritmust, és javítod a helyezésed.
De tegyük fel, hogy egy kisvállalkozás tulajdonosa vagy, kis csapattal és korlátozott munkaerővel.
Hogyan versenyezhetsz azokkal a szervezetekkel, amelyek rendelkeznek az ilyen tartalomstratégia megvalósításához szükséges belső szakértelemmel?
Hogyan férhetsz hozzá ahhoz az emberi tehetséghez, amely szükséges a közönséggel való valódi kapcsolatok kialakításához?
Ma már egy profi cég SEO szolgáltatása, egy PPC kampány árának és költésének töredékéből megszerezhető, így a SEO stratégia könnyen kivitelehzetővé válik.
A szerzőről: Perger Tamás vagyok a Marketing Consulting marketing ügynökség alapítója és ügyvezetője
13+ év szakmai tapasztalattal az online marketing területén.
Cégünk a Marketing Consulting Kft. többszörös Marketing Gyémánt Díjas ügynökség, a Magyar Marketing Szövetség büszke tagjai vagyunk, jómagam pedig a Magyar Marketing Szövetség egyik hazai nagykövete.
Munkatársaink folyamatosan a legfrissebb szaktudással rendelkeznek Google és Meta hirdetések tekintetében, melyet szakvizsgáink bizonyítanak.
Ügyfeleink hirdetéseinek optimalizálását folyamatosan magas szinten tartjuk, ezért a minősített, hivatalos Google Partner státuszt is kiérdemeltük.
Weboldalak és webshopok tucatjainak segítünk jelenleg is láthatóvá válni, éppen ezért a hazai Shoprenter és UNAS is kiemelt szakértőként ajánl minket, mint marketing szolgáltatót.
(x)