Mindannyian hallottunk már olyan rémmeséket, amikor egy weboldal hónapok alatt sem készült el. A végeredmény pedig egy rosszul konvertáló, használhatatlan tákolmány. Pedig tudatos tervezéssel idő és energia spórolható a webfejlesztés során.
Praktikus tippek weboldal készítéséhez
Profitorientált, üzleti szemléletű website, reszponzív megvalósítás mellett? Mindez lehetséges a 7Blog profi weboldal készítés szolgáltatása keretében. Legyen szó céges honlapról, vagy egy összetettebb webshopról, a senior szakértők már a kezdetekkor odafigyelnek a részletekre. A segítségükkel megalapozható a vállalat fejlődése.
Néhány fő szempont átgondolása azonban kikerülhetetlen, mielőtt nekilátunk a weboldal megtervezésének.
Elsőként a cél meghatározása a feladatunk, ezáltal pontosan megfogalmazzuk, hogy milyen szerepet szánunk weboldalunknak a marketingben, és milyen nélkülözhetetlen funkciókkal kell ellátnia. Továbbá meghatározandó az is, hogy értékesítés történik-e a weboldalon.
Az alapos tervezés kikerülhetetlen feladata minden vállalkozónak, hiszen nem mindegy, hogy marketing automatizmusok is beépítésre kerülnek-e. Sajnos rosszul megfogalmazott kérésekkel, nem tisztázott célokkal könnyű zátonyra futni. Ahhoz, hogy üzleti szemléletű, profi weboldal készülhessen a szakértői csapat mellett, világos elvárásokra, tisztázott célokra is szükség van.
Ne feledkezzünk meg a hozzáférésekről sem, mint tárhely admin, FTP hozzáférés, ugyanis ezek hiányában már a munka elején megakadhat a folyamat.
Tisztázzuk a weboldal szerepét!
Az általános célmeghatározáson is túlmutat a honlap szerepének átgondolása. Sokan úgy hiszik, hogy ez afféle üzleti kirakat, amelynek elegendő tetszetősnek lennie, ami röviden megmutatja, hogy mivel is foglalkozik adott vállalkozás.
Ennél azonban jóval többről van szó! A vásárlói út egyik jelentős lépcsőfokaként is értelmezhető. Fontos, hogy összhangban legyen a cég összes tevékenységével. A folytonosság és az integrált ügyfélélmény a B2B vállalatok javánál a legfőbb követelmény. Egy vadiúj weboldal például lehetőséget teremt egy márka újragondolására, felturbózására.
A honlapon megjelenő tartalmak kérdésköre szintén az elején tisztázandó. Például, hogy a bejegyzések milyen hosszúak lesznek, és milyen gyakorisággal kerülnek ki.
Bizonytalanság esetén érdemes megnézni a konkurencia oldalát, vagy akár egy hasonló weboldalt. A tartalom tekintetében sincs egyetlen konkrét recept, mindig egyedi, és főként a célmeghatározáson, és a vásárlói út során betöltött szerepén alapul.
Együttműködés ügynökséggel
A legjobb megoldást az jelenti, hogy megbízunk egy profi csapatot, akik már a kezdetekkor odafigyelnek a sarkalatos pontokra, és segítenek a tervezésben is. Számos dologra figyelni kell, a reszponzivitástól kezdve, a struktúrális felépítésre, a design elemekre, a minőségi tartalomra egyaránt.
A profitorientált weboldal alapja, hogy tisztában legyünk a szerepével, és merjünk szakértői segítséget igénybe venni.
(x)