Hogyan tudod értékesíteni a kevésbé népszerű készleteidet?

Hirdetés

Készletkisöprés – gyakran hallod a kifejezést, amit optimális esetben neked nem kell alkalmazni a webáruházad működtetése során. Ettől függetlenül mégis lehetnek olyan termékek, amelyeket nem tudsz olyan ütemben értékesíteni, ahogy vártad. 

Készletkisöprés előtt: milyen okai lehetnek annak, hogy egy terméket nem tudsz eladni?

A fent említett tevékenységre akkor van szükség, ha egyes termékek valamilyen oknál fogva a raktáradban maradtak. Ennek több oka is lehet, amit érdemes kideríteni annak érdekében, hogy a későbbiekben elkerülhesd a hasonló árufelhalmozódást. Lehet, hogy elméretezve magad sokat rendeltél, lehet, hogy nem megfelelő a marketingtevékenységed, de az is előfordulhat, hogy nem jó a honlapod SEO-ja.

A Webáruház készítés árak webáruház keresőoptimalizálással foglalkozik, segítve ügyfeleit abban, hogy az értékesítéshez az ideális feltételek adottak legyenek a weboldalad működtetése során. 

Vannak tanácsok, amelyeket érdemes megfogadni a készletkisöpréssel kapcsolatban

A felesleges termékek kiárusítása nem feltétlenül jelent veszteséget, ha jól kivitelezed azt. Az alábbi ötletek kapaszkodót nyújthatnak abban, hogy mit, hogyan csinálj!

Tarts óriási leárazásokat! – ez a legegyszerűbb és leggyorsabb módja annak, hogy a raktárban maradt termékeket értékesítsd. Egy 40-50%-os leárazás megmozgatja az embereket. Igaz, sok esetben a beszerzési ár alatt kell odaadni a termékeket – azaz garantált a ráfizetés, de legalább nem egy az egyben veszteség. Ezt a módszert emiatt csak a legvégső esetben alkalmazd.

Javítsd a marketingedet! Sok esetben nem magával a termékkel van baj, hanem azzal, hogy a vásárlókhoz el sem jut a híre, hogy egyáltalán beszerezhető nálad. Az új termékek hirdetései miatt a webshop első oldaláról eltűnnek a régebbiek, ezért azokat, amelyektől minél gyorsabban meg szeretnél szabadulni sorold előre (bannerekkel, felugró ablakokkal)

Használd a közösségi médiát és a hirdetési lehetőségeket – ezek a megoldások kiváló lehetőséget jelentenek arra, hogy reklámozd azon termékeidet, amiket most, azonnal el akarsz adni. A Google Ads hirdetések, és a Facebook hirdetések alkalmazása neked is ajánlott a cél érdekében.

Még több ötlet a siker érdekében

A készletkisöprési módszereknek a fentiekkel még nincs vége, hiszen kiváló lehetőséget jelenthetnek még az alábbi ötltek is:

  • Csomagold össze a termékeket – egy népszerű termékhez csomagolj egy hasonló, csak raktáron ragadt terméket. Például: jól megy a márkás hajsampon? Csomagold össze a hajkefével, amiből jócskán van készleten. Tudasd a vásárlókkal, hogy így lényegesen olcsóbban juthatnak hozzá a termékekhez, mintha külön-külön vették volna meg őket.
  • Adj egy helyett kettőt – ez is a végső megoldások egyike, de némi bevételt realizálhatsz belőle
  • Add oda ajándékként – persze csak egy bizonyos összegű vásárlás felett, ez nagy hatást gyakorol majd a leendő vásárlóidra.

A készletkisöprés egy lehetőség arra, hogy megszabadulj azon termékektől, amelyekben hetek- hónapok óta csak áll a pénzed.

(x)

Hirdetés