Hogyan védekezhetünk a defekt ellen?

Hirdetés

Egy átlagos utazás során is rengeteg apróbb kellemetlenség érheti az autót és annak vezetőjét. Ezek közül talán kiemelkedik az egyik legkellemetlenebb, mégpedig a defekt. A defekt ellen nehéz védekezni a közhiedelem szerint, pedig ma már rengeteg megoldás közül lehet válogatni, amelyekkel megelőzhető ez a kellemetlen helyzet.

Hol érdemes elkezdeni a védekezést?

A legtöbbször az a kérdés szokott felmerülni a biztonsági kihívásokkal kapcsolatban, hogy “hogyan kell megoldani?”. Szerencsére az elmúlt évtizedekben az autógumi-gyártók is nagy hangsúlyt fektettek a biztonságra, valamint a strapabírásra. Elég csak megnézni például a személy gumiabroncs felhozatalt, és máris látni fogjuk, hogy mekkora kínálattal is állunk szemben.

Egy tökéletes autógumi választásával hosszú távon is megoldhatjuk a kellemetlenségeket, így érdemes alaposan utánanézni az elérhető megoldásoknak. Persze ekkora kínálatban könnyű elveszni, de higgye el mindenki, ez egy olyan eleme az autónak, aminél nem szabad megspórolni az időt és a költségeket, mivel nagyon sok mindent befolyásol az autó gumija. Ha nem szánunk kellő figyelmet erre az elemre, akkor egyrészt az autó élettartamát is lerövidíthetjük, másrészt a balesetet is kockáztathatjuk, ami végképp nem éri meg a figyelmetlenséget.

Milyen megoldások érhetőek el jelenleg a piacon?

Az egyik legegyszerűbb megoldás az, ha mindenképpen defekttűrő abroncsokat keresünk a járműhöz. Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy a legújabb autókon már gyárilag ilyen szettel fogunk találkozni, de régebbi modellek esetében sem kell aggódnunk, mivel mind nyári, mind téli kiszerelésben vásárolhatunk defekttűrő példányokat. Ezek abban segítenek, hogy alacsony guminyomással és defekttel sem kell egyből az abroncs cseréjén gondolkozni. 

A legjobb defekttűrő autógumik szakmai megnevezése a RUN FLAT. A piacon már találhatunk olyan példányokat, mint például a Pirelli és a Continental egyes termékei (az úgynevezett SEAL abroncsok), amelyeknél a futófelület belső oldalán található egyfajta ragacsos anyag, aminek a feladata az, hogy defekt esetén azonnal megakadályozza a levegő kiáramlását.

Hogyan működnek a defekttűrő abroncsok?

Az előbb említett SEAL abroncsok a bennük lévő levegőnyomás nélkül is képesek akár 60-80 kilométert is megtenni, mindezt 80 km/h sebességgel. Minek köszönhető ez? A megoldás az, hogy az oldalfaluk rendkívül kemény és merev, így alacsony vagy nulla levegőnyomás mellett is képesek megtartani formájukat. Fontos kiemelni, hogy a defekttűrő abroncsok nem azt jelentik, hogy egyáltalán nem kaphatunk defektet, “csupán” defekt esetén megadják a lehetőséget arra, hogy nyugodtan elguruljunk a legközelebbi szervizig, ezzel rengeteg időt, kellemetlenséget spórolnak meg nekünk, valamint a biztonságot és annak érzetét is növeli, ami végülis már önmagában egy hatalmas dolog.

(x)

Hirdetés