7 C
Pécs
hétfő, november 4, 2024
KezdőlapHírzónaHónapokig kell várni a 6-os út kijavítására

Hónapokig kell várni a 6-os út kijavítására

Sorozatos dugók, cammogó autók, sebességkorlátozások, félpályás útlezárások. Az egyszerű közlekedőnek úgy tűnhet, hogy a Budapestet és Pécset összekötő autópálya átadása óta a régi hatossal mintha nem is foglalkoznának. A fenntartók azt mondják, a közbeszerzések, engedélyeztetések miatt nem javítják ki a régi hatos hibáit június óta.

Aki járt mostanában a régi hatos út fel nem újított szakaszain Szekszárd és Pécs között, annak könnyen úgy tűnhetett, mintha a főközlekedési utat elhanyagolták volna az arra illetékesek az utóbbi időben. Bárki saját szemével láthatja, hogy a főút mentén egészen a tolnai megyehatárig egyre sokasodnak az úthibákra vonatkozó jelzések, a sebességkorlátozó táblák, s több helyütt jelzőlámpákkal fél pályás közlekedést engednek csak.

A legkritikusabb helyzet a Mecseken átvezető szakaszon állt elő, hiszen itt a májusi-júniusi esőzések hatására több négyzetméteres darabokat mosott alá a víz, s szakadtak le aszfaltrészek az út széleinél, egy részen a kamionok közlekedését segítő kapaszkodósávot is le kellett zárni a forgalom elől.

Mint azt Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs csoportvezetője a várható felújítás megkezdését firtató kérdésünkre magyarázza, „a cég eleve szűkös pénzügyi lehetőségeit jelentős mértékben meghaladják a teljes körű és végleges helyreállítási munkákhoz szükséges költségek, így a feladat elvégzése állami pluszforrást igényel”.

Az érintett szakaszokon a heves esőzések nyomán kialakult hibák kijavításához mindenképpen körültekintő talajmechanikai vizsgálat és tervezési munka szükséges, tette hozzá. Reményeik szerint a kivitelezéshez szükséges tervek még idén elkészülhetnek, a teljes körű kivitelezési és javítási munkák viszont csak jövőre indulhatnak el a hosszas közbeszerzési eljárások miatt.

Arra is rákérdeztünk, hogy a hatos út Pécs és Szekszárd közötti szakaszát mikor erősítik meg a Szekszárd és Budapest közötti részhez hasonlóan, erre azonban nem tudott válaszolni az illetékes.

Sztrádatempóban

Közel fél évvel az M6/M60-as autópálya átadása után felülvizsgálták a korábbi sebességkorlátozások életszerűségét a sztráda baranyai szakaszain. Tapasztalataink szerint az eddigi 110-es táblákat részben leszerelték, részben kiegészítő táblákkal látták el. Mindez azt jelenti, hogy száraz útfelület esetén az alagútlánc és a viaduktok kivételével szinte a teljes szakaszon 130-as tempóval mehetünk.

Éveket kell várni egy komplex felújításra

A 6-os főút útpályájának korszerűsítése a Pécs utáni szakaszon is folytatódik. Erre azonban még éveket kell várni, ugyanis a munka előkészítési szakasza csak három éven belül zárulhat le. Az egymilliárdos összértéket képviselő előkészítést döntően európai uniós támogatásból finanszírozzák. A jelenlegi elképzelések szerint a 11,5 tonna tengelyterhelésű járművek számára is alkalmas, megerősített burkolattal látják el gyakorlatilag a teljes szakaszt, a barcsi horvát határátlépőig. Ezt kiegészítve a főutat Pécs nyugati városrészének kivezető szakaszán a meglévő kétszer egy forgalmi sávról kétszer két sávosra tervezik bővíteni.

Hirdetés
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő