A Baranya Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóságon az elmúlt héten kötötték be az új telefonközpontot és kezdték meg a segélyhívások bemenetelének előkészítését – közölte a szervezet pénteken.
Mint kiemelték, a rendszer felállását követően az állampolgárok segélyhívásai az igazgatóság műveletirányító ügyeletére érkeznek be, ahol az ügyeletesek egy új informatikai döntés támogató rendszeren keresztül értékelik, majd riasztják az érintett a tűzoltóságok készenléti szereit.
Az ügyeletesek végzik szükség esetén az önkéntes mentőszervezetek, a köteles polgári védelmi szervezetek és a társszervek riasztása is – fűzték hozzá.
A fejlesztés következő állomása a 112-es Egységes Segélyhívó Rendszernek a most kiépített központhoz való csatlakoztatása.
Az előzményekhez tartozik, hogy a katasztrófavédelem új struktúrájában idén április 1-jén megalakultak a megyei műveletirányító ügyeletek. Az ügyeletek megalakulást követően azonnal megkezdődött a 105-ös hívórendszer kialakításának a személyi és a tárgyi előkészületei.