Több fővárosi sajtóorgánum is beszámolt pénteken arról, amit a Hir24.hu portál „kinyomozott”. A pécsi polgármesternek e szerint egy olyan új autót vettek a közelmúltban, amit 2013 óta nem is gyártanak. A Volvo és a városháza is cáfolta az információkat utóbb.
A Hir24.hu cikke, amit később átvett a Blikk.hu és több más hírportál is, arról ír, hogy „a három literes, hathengeres motorral szerelt négykerék-hajtású automataváltós, minden luxussal ellátott (…) S80-as Volvót ezzel a motorral csak 2011 és 2013 között gyártották”. Az írás szerint a kocsit azóta csak szerényebb méretű négyhengeres motorokkal szerelik.
A portál újságírója a cikk szerint több Volvo-kereskedést is felhívott az ország különböző pontjairól, de azt mondták neki a kereskedők: egyetlen ügyfelüknek adtak el ilyet az elmúlt években, máshol arról számoltak be: ahogy feltűnik egy, hamar elviszik – persze használtan. Újonnan hozzájutni azonban lehetetlen a lap állítása szerint.
Az ügy kapcsán megkerestük a pécsi polgármesteri hivatalt, ahol azt közölték, hogy a kocsi, amit megvettek 2015 első negyedévében jött le a gyártósorról.
Fellapoztuk a Volvo hivatalos hazai oldalán elérhető, S80-asról szóló online brosúrát is. E szerint is létezik a 2015-ös modellévben az a típus (Volvo S80 3.0 T6 AWD Summum Geartronic), amely Pécsre került.
A Volvo Hungáriánál is megerősítette mindezt Sztárcsevity Andrea marketing igazgató, hozzátéve: március 16-ig lehetett rendelni a típusból, azaz gyártása még most is folyik. Azt ugyanakkor nem cáfolta: aki most kapott kedvet pontosan ehhez a típushoz, annak csak a 2016-os modellév kínálatából tudnak ajánlani, más motorváltozatokkal.
Az új Volvo egyébként hárommillió forinttal volt drágább (bruttó 15 millió forint), mint az a Honda Legend, amelyet Tasnádi Péter idején vásároltak hét éve, s amelyet 550 ezer kilométerrel a számlálójában cseréltek le egy-két héttel ezelőtt.