Egyetlen vákuumcsomagolt, gyorspácolt sonka sem ért el „kiváló” eredményt a Kosár magazin tesztjén.
A fogyasztóvédelmi magazin élelmiszer-szakértő gárdája 17 féle vákuumcsomagolt gyorspácolt sonkát tesztelt, melyből 4 volt baromfitermék. A húsvéti csemegék forgalmazói között éppúgy megtalálhatóak voltak a legnevesebb hazai húskészítmények gyártói és forgalmazói – a Pick, a Kapuvári Hús Zrt. -, mint a cseh importtermékek – olvasható a Kosár magazin weboldalán.
Általános tapasztalat, hogy a sonkák íze nem volt megfelelő, túl sósak, jellegtelenek vagy éppen főtlenek voltak, de akadt romlott is. A legtöbb címkén nem, vagy csupán alig kivehetően lehetett elolvasni az összetevőket; pozitív példa a TESCO sajátmárkás csemege karaja, itt a címkén minden szerepelt, ami csak kellett. A zalai felvágott alakjára emlékeztető karajnak egy nagy hibája volt: nem volt jó íze.
Az értékelés a „külső”, az „állomány”, az „illat” és az „íz” meghatározott szempontjai szerint zajlott. Az adható 20 pontból a legtöbb tesztelt termék 16 pontos, „jó” értékelést kapott. A legtöbb pontot – 17,3 – a Sült ízesítésű, fűszeres pulyka combsonka kapta, melyet a pécsi eFeF Kft. forgalmaz.
A baromfisonkák között az utolsó helyen végzett a Galli-Coop Zrt. által forgalmazott pulyka alsócomb, amely bár a minőségmegőrzési időn belül volt kapható, ízre és szagra romlott volt. Sertés kategóriában a győztes termék – csupán „jó” minősítéssel – a Kapuvári füstölt-főtt felezett tarja lett.
A tesztelt termékek nagy része húspépszerű, többszínű és ragadós volt. Olyan húsvéti „finomság” is akadt, melynél a csomagolásból való kibontásakor a hús és a fólia között ragadós nyálka képződött.
A magazin arra inti a fogyasztókat, hogy vásároljanak körültekintően, nézzék meg jól, mi kerül az ünnepi kosárba.