Április 16-tól előre lehet időpontot foglalni a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál (NAV) a leggyakrabban intézett ügyekre, így adókártya és adóigazolás igénylésére, illetőségigazolás kérésére és ügyfélkapunyitásra.
A NAV pénteki közleménye szerint évente több millió adózó keresi fel személyesen a hivatal ügyfélszolgálatait, akiknek egy része mostantól több adóügyet sorban állás nélkül intézhet.
A NAV honlapján az internetes ügyfélszolgálati időpontfoglalást biztosító program hétfőtől érhető el. Az ügyintézési időpontok lefoglalására a NAV 22 központi ügyfélszolgálatán, a NAV honlap „Ügyfélszolgálatok”, „Kapcsolatfelvétel” és „Szolgáltatások” menüpontjai alatt van lehetőség.
A NAV felhívta a figyelmet arra, hogy időpontot foglalni legfeljebb két hétre előre lehet, és legkorábban az időpont lefoglalását követő második napra lehet ügyintézési időpontot előjegyezni.
Az ügyfélnek először ki kell választania, melyik ügyfélszolgálaton szeretne ügyet intézni, majd meg kell adnia az intézendő ügy típusát. Ezt követően pedig kiválaszthatja a számára kedvező szabad ügyintézési időpontot. Nemcsak saját ügyben van mód az előzetes időpontfoglalásra, a meghatalmazottként, képviselőként eljárók is élhetnek ezzel a lehetőséggel.
A NAV közölte, ha az időpontfoglalás során az ügyfél megadja e-mail címét, elektronikus visszaigazolást kap az időpontfoglalás részletes adatairól.