A Prodrive meghívására Angliában tesztelt egy Mini WRC-t ifjabb Ranga László és Benkő András. A Ranga Motorsport versenyzői múltat idéztek: ismét egy Ranga nevű versenyző ült egy Prodrive által épített versenyautó volánja mögött.
Ám míg idősebb Ranga László 1996-ban egy A-s Subaru Imprezával szerzett nagyon sok örömöt a magyar szurkolóknak, addig ifjabb Ranga László a napokban egy Mini John Cooper Works WRC-t próbálhatott ki. Egyúttal beteljesült idősebb Ranga László álma: ő már nem vezethetett WRC-t, de ez most megadatott a fiának.
Bő egy hete érkezett egy e-mail a pécsiekhez Steve Smith-től, a Prodrive üzletfejlesztési igazgatójától, amelyben meghívták a csapatot egy tesztre Angliába. Ők nem sokat haboztak, két óra sem kellett a döntéshez, hogy ezt nem szabad kihagyni.
Ahogy ifjabb Ranga László fogalmaz, igazából még akkor sem merték elhinni az egészet, amikor megkapták a teszt részleteit. „Lutonból egy bérautóval indultunk tovább Warwickshire-be; itt található a Prodrive tesztpályája, egy volt katonai reptér, ahol igazi profi környezetben vártak ránk. A szerelők, a mérnök és a tesztpilóta bemutatása után mindketten megtapasztalhattuk a Mini WRC menetteljesítményét és kezelhetőségét. Három kör erejéig a tesztpilóta mutatta be, hogyan kell kezelni az autót, aztán rövid ülésállítás után kezdődhetett a kétszer három körös próba”, mondja az ifjú pilóta.
„Nagy álmunk vált valóra, fantasztikus érzés volt vezetni az autót, és látni a csapat munkáját. Azonnal szerelmes lettem az egész légkörbe. Az autóban ülve úgy éreztem, bármit megtehetek a versenypályán, hiszen a Mini WRC alkalmas rá, plusz erőt és gyorsaságot ad.”
A próbakörök után a menedzser elmondta, hogy a Prodrive elsősorban autót szeretne értékesíteni, de mindjárt a beszélgetés elején tisztázódott, hogy a pécsiek számára reálisan 2-3 verseny elképzelhető egy bérautóval (első helyen természetesen a Mecsek-rali szerepel).
„Később volt szerencsénk körbejárni az egész tesztpályát. A komplexum egy ralirajongó számára valóságos szentély. Először a több évtizedes tapasztalattal bíró Prodrive világbajnokainak (McRae, Burns, Solberg) autóival/ereklyéivel, majd a cég működésével ismerkedtünk meg: végigkövethettük a Mini WRC gyártását a karosszéria előkészítésétől a motor- és váltótesztelésen keresztül a végső összeszerelésig. A látogatás óriási motivációt jelent, még nagyobb lelkesedéssel folytatjuk a munkát. Szeretnék egy Mini WRC-vel versenyezni és a Prodrive csapatával együttműködni 2012-ben. A következő hónapokban támogatókat keresünk a nyár eleji IRC Mecsek-ralin való részvételhez”, mondta ifj. Ranga László.
A héten rajtol az IRC-sorozat
A hosszú téli szünet után indul útjára az idei IRC-sorozat is. A verseny megújult honlapján szereplő naptárban az 5. futam lesz a Mecsek-rali.
IRC 2012
február 23-25.: Sata Rallye Acores
március 15-17.: Canaria-rali
április 6-7.: Ír-rali
május 11-12.: Korzika-rali
június 2-3.: Canon Mecsek-rali
június 21-23.: Ypres-rali
Szűcs Zsolt írása.