Hirdetés

A történelemrajongó fiatalok imádják a Cella Septichora kreatív szakkörét, ahol elmerülhetnek az ókori rómaiak világában és közben kreatívkodhatnak is. Legyen szó ókori épületmakett tervezéséről, egy római császár Facebook-profiljának elkészítéséről vagy antik ékszeralkotásáról, a fantasztikus élmény garantált! Fenyősi Erika, a Pécsi Jurisics Utcai Általános Iskola történelemtanára immár közel 8 éve hozza el diákjait, hogy az iskolán kívül is szerezzenek élményeket a történelemről.

– Miért tartja fontosnak, hogy az iskolások a tantermen kívül is foglalkozzanak a történelemmel?

– Ötödik osztályban különös hangsúlyt fektetek a történelem megszerettetésére, erre az érzelmi kapocsra alapozva tudom elmélyült munkára szoktatni diákjaimat. A történelem iránti érdeklődés felkeltésében, a tehetséges tanulók kiválasztásában, képességeik kibontakoztatásában és fejlesztésében egyaránt nagy segítséget jelentenek az iskolán kívüli, történelemhez kapcsolódó programok.

Az élménypedagógia, a cselekvés és a tevékenység révén történő tanulás híve vagyok, a múzeumpedagógiai foglalkozások pedig ezt a fajta tanulást kiválóan szolgálják.

A gyerekek szeretnek játszani, játszva tanulni. Az arctalan és személytelen számítógépes játékok helyett iskolán kívül több tér nyílhat a „játszva tanulásra”. Elsősorban a problémamegoldó, kreativitást fejlesztő játékos feladatokra gondolok.

A gyerekek természetes kíváncsiságára épített feladatok ráirányítják a kicsik figyelmét a múzeumi kiállítás tárgyaira. Amellett, hogy mélyebb ismereteket szereznek, az önálló gondolkodásuk is fejlődik.

– Milyen foglalkozásokon vettek részt?

– Harmadik alkalommal veszünk részt ötödikes diákjaimmal a Cella Septichora kreatív szakkörében, mely 10 alkalomból álló foglalkozássorozatot jelent.

2014/2015 őszétől élek a lehetőséggel, mely minden pécsi 5. osztály számára lehetővé teszi, hogy egy alkalommal térítésmentesen részt vehessen egy rendhagyó történelemórán. Az Expedíció az időkapszulák nyomában elnevezésű foglalkozás a kedvencünk.

A Magyar Tehetségsegítő Szervezet tutoraként tehetségígéret tutoráltjaimat két alkalommal hoztam el a Cella Septichorába, ahol Poulet Dániel értő vezetését követően Cellactivity során elevenítettük fel az újonnan szerzett ismereteket.

– Mi volt a legérdekesebb/leghasznosabb a foglalkozáson?

– Nehéz kiemelni egy foglalkozást, hiszen mindegyikben találtunk hasznosat, érdekeset. Talán, amikor felölthették a római katonák viseletét a gyerekek, és beleélhették magukat egy legionárius helyébe, az volt számukra a legizgalmasabb.

– Mi volt a tanulók visszajelzése?

– Az egyik legnagyobb elismerés, hogy két szakkörös kisdiák kifejezett kérésére családi nyaralásuk célpontja Róma lett. A szakkörösök kisebb testvérei ötödikesként folyamatosan kérdezgették, hogy mikor indul a szakkör, mert a nagyobb tesók a részvételre motiválták őket. A szakkörből nem maradt ki senki, ennél pozitívabb visszajelzés nem is kell.

– Mit tanácsolna azoknak a tanároknak, akik még csak tanakodnak rajta, hogy elvigyék-e hasonló programra az osztályt?

– Biztatom őket, hogy éljenek ezzel a kiváló lehetőséggel, a Cella Septichora gazdag programkínálatával! Győzzék meg tanítványaikat, hogy a tanulás nem pusztán kötelesség, nem a szabadság korlátozása, hanem izgalmas kaland.

A szakkör minden kedden 15.00–16.30 között zajlik a Cella Septichora Látogatóközpontban.

Részletek ITT.
A szakkörhöz szabadon lehet csatlakozni.

(x)

Hirdetés