Világszerte, így Magyarországon egyre több koronavírussal fertőzött személyt diagnosztizálnak. Sorra lemondják országosan és Pécsett is a tervezett rendezvényeket, egyetemek zárnak be, szórakozóhelyek és kulturális intézmények működnek csökkentett üzemmódban, sőt a tömegközlekedésben is óvintézkedéseket vezettek be. Lapunk felkereste a város néhány nagyszámú munkavállalót alkalmazó cégét, hogy megtudjuk, milyen lépéseket tesznek a járvány megelőzésének érdekében.
A Hauni Hungaria Gépgyártó Kft. tájékoztatása szerint a cég belső operatív törzset hozott létre, mely naponta ülésezik, értékeli a helyzetet és azonnali hatállyal meghozza a szükséges döntéseket. A cselekvési tervben meghatározott fő intézkedési irányok közül a megelőzésen van a hangsúly, így többek között a fertőtlenítésen, tájékoztatáson, utazások felfüggesztésén, megbeszélések és személyes találkozók számának csökkentésén, a kézfogás mellőzésén, vagy a távoli munkavégzés lehetőségének kiterjesztésén. Ezek mellett minden munkatárs figyelmét felhívják a felelősségteljes viselkedésre, a helyi egészségügyi hatóságok, valamint a helyi menedzsment előírásainak követésére.
Olvasóink információi szerint az IT Services Hungary Kft. minden telephelyén – így Pécsett is – arra kérte a munkavállalókat, hogy lehetőség szerint dolgozzanak otthonról. Hogy azok a beosztottakkal, akik feladatkörükből kifolyólag nem tudják megoldani a home officet mi lesz, arról tudomásunk szerint jelenleg is folynak a tárgyalások.
A Telenornál is számos munkakörben kivitelezhető a távoli munkavégzés, a home office, amelyet a vállalat jelen helyzetben fokozottan támogat, és erre biztatja azokat a cégeket is, akiknél ez technikailag kivitelezhető – írják közleményükben.
Az E.ON egy hosszabb közleményt adott ki a témában. Mint írják, mindent elkövetnek annak érdekében, hogy lehetőségeikhez mérten felkészüljenek a koronavírus magyarországi terjedésére. Íme a közlemény:
„A teljes E.ON csoport komolyan veszi a koronavírus jelentette kockázatokat. A cég német központjában olyan szakértőből álló csoport működik, amelyik folyamatosan figyelemmel követik a vírus terjedését, a hatóságok javaslatait, kockázatelemzést végeznek és központi javasaltokat tesznek a megelőző intézkedésekre. Ennek mentén számos intézkedést hoztunk a koronavírus terjedésének megelőzése és egy lehetőséges járványhelyzetre való felkészülés érdekében. Ügyfeleinket arra kértük, hogy ha tehetik ügyeiket ne személyesen, hanem digitális ügyfélszolgálati csatornáinkon, interneten vagy telefonon intézzék el.
Azokban a munkakörökben, amelyekben lehetséges, kötelező otthoni munkavégzést rendeltünk el. Azon kollégáink esetében, akiknél ez nem megoldható, szigorú biztonsági előírásokat vezettünk be, telephelyeinken fertőtlenítő eszközöket biztosítunk. A megelőzésben kiemelten fontosnak tartjuk a figyelemfelhívást és az információk megosztását, így ezzel párhuzamosan belső tájékoztató kampányt indítottunk, hogy felhívjuk a figyelmet a személyes higiénia fokozottabb betartására. A személyes ügyfélszolgálaton dolgozó, illetve szerelő kollégáink külön tájékoztatót kaptak a biztonsági intézkedésekről.
Munkatársainknak az üzleti utakat érintő utazási tilalmat rendeltünk el. Arra kérjük munkatársainkat, hogy ha magánútra készülnek mérlegeljék az úticéljukból eredő kockázatokat és hazaérkezésük után személyre szabott óvintézkedéseket tegyenek. A járványügyi helyzettel kapcsolatos feladatokat az E.ON német központjával egyeztetve egy erre a célra létrehozott központi csapat koordinálja Magyarországon is. A csoport folyamatosan nyomon követi a kormányzati operatív törzs munkáját és a magyar kormányzati döntéséket.”
Az elmúlt hetekben a Tettye Forrásház Zrt. – rendkívüli helyzetekre készített, a koronavírus hazai megjelenésével életbe léptetett tervének megfelelően – több intézkedést, belső munkafolyamat-módosítást bevezetett a vízellátást biztosító munkatársak egészségmegőrzése érdekében. Ehhez most az ügyfelek együttműködését és megértését is kérik:
„Bár a személyes ügyintézés a megszokott rend szerint zajlik, a szolgáltató arra kéri ügyfeleit, ha tehetik, részesítsék előnyben a telefonos vagy elektronikus ügyintézést (80/811-111, 72/421-700, [email protected], tettyeforrashaz.hu/uszi).
Lázas, beteg állapotban a Búza téri személyes ügyintézés helyett a fenti ügyintézési lehetőségeket vegyék igénybe. Megelőző intézkedésként a társaság átmeneti időre felfüggesztette az üzemlátogatásokat, pályaorientációs napokat. Az elhalasztott programok, események későbbi pótlásáról a cég weboldalán adnak tájékoztatást, illetve e-mailben értesítik az érintetteket.”